23 Čvc

uveřejňování v Úředním věstníku EU

Dobrý den,
Chystáme se vyhlásit otevřené řízení na nadlimitní zakázku na dodávky pro dotovaného zadavatele.
Má dotovaný (nikoliv veřejný) zadavatel povinnost zveřejňovat informace v Úředním věstníku EU? Jedná se zejména o Oznámení předběžných informací, případně o další dokumenty, jako je oznámení o zakázce, oznámení o výsledku a pod.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
dle § 2 odst. 5 zákona č. 137/206 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ZVZ) dotovaný zadavatel postupuje při zadávání veřejné zakázky podle ustanovení tohoto zákona platných pro veřejného zadavatele; tím není dotčeno ustanovení odstavce 7. Pokud tedy dotovaný zadavatel nezadává veřejnou zakázku v oblasti obrany nebo bezpečnosti, postupuje při zadávání veřejné zakázky podle stejných ustanovení ZVZ, která jsou platná pro veřejného zadavatele. Na tomto místě je vhodné připomenout, co je pro účely ZVZ zadávání veřejné zakázky. Zadáváním je dle § 17 písm. a) závazný postup zadavatele podle ZVZ v zadávacím řízení, jehož účelem je zadání veřejné zakázky, a to až do uzavření smlouvy nebo do zrušení zadávacího řízení; zadáváním se rozumí i postup zadavatele směřující k zadání veřejné zakázky v dynamickém nákupním systému, a řízení, ve kterém veřejný zadavatel zadává veřejnou zakázku na základě rámcové smlouvy. Pokud bychom tedy měli konkrétně zodpovědět, zda-li je nutné v souladu se ZVZ zveřejnit Vámi jmenované formuláře, pak platí, že oznámení předběžných informací není dotovaný zadavatel povinen uveřejňovat. Zadávací řízení začíná dle § 26 ZVZ „až“ odesláním formuláře o zahájení, z tohoto důvodu nelze předběžné oznámení považovat za součást zadávacího řízení, resp. zadávání. Smyslem předběžného oznámení je dostatečná transparentní kontrola zadavatele nad jeho vůlí zadat veřejnou zakázku. V případě dotovaného zadavatele je tohoto postupu netřeba, jelikož ona kontrola proběhla již ze strany poskytovatele dotace. V případě oznámení o zakázce není pochyb o tom, že je toto oznámení součástí zadávacího řízení a tudíž vzniká uveřejňovací povinnost také dotovanému zadavateli. V případě uveřejnění formuláře oznámení o výsledku zadávacího řízení se jedná o povinnost zadavatele, která sice následuje po skončení zadávacího řízení (tedy okamžikem uzavření smlouvy), ale kterým zadavatel fakticky pro účely veřejné kontroly ukončí zadávací řízení, čímž dojde k završení procesu výběru nejlepší nabídky.
Logo EU
Logo NPO
Logo MMR
© 2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.