15 Úno

navýšení ceny veřejné zakázky

Dobrý den,
je možné navýšit cenu VZ na stavební práce (zadané ještě podle z.č. 40/2004 Sb.), pokud dodavatel argumentuje zvýšením inflace ceny materiálů? Exisuji případně nějaké limity (procentní sazby) o kolik lze cenu max. navýšit?
Předem děkuji za odpověď.
Samotným smyslem jak předchozího zákona č. 40/2004 Sb., tak i v současné době platného zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách je řádně hospodařit s veřejnými prostředky. Tj. mj. uzavřít závaznou smlouvu s co nejvýhodnějšími podmínkami pro veřejného zadavatele, při zachování zásad transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace. Dodavatelé – uchazeči spolu za těchto podmínek soutěží prostřednictvím dobrovolně podaných nabídek zpracovaných v souladu s vyhlášenými závaznými kritérii stanovenými zadavatelem pro všechny uchazeče stejně. Uchazeč, který podal nejlepší nabídku, ke které se svým podpisem na stanovenou dobu sám podle zákona zavázal, získává dobrovolnou možnost uzavřít se zadavatelem smlouvu. Podmínky této smlouvy mu byly známy již v momentě, kdy do soutěže o veřejnou zakázku vstupoval.
Vyvstává zde tedy otázka, proč by měl veřejný zadavatel proti smyslu zákona, cíle celého procesu veřejných zakázek, v rozporu se závaznými zásadami směrnice Evropského parlamentu a Rady 2004/18ES, a v neposlední řadě v rozporu s povinností řádně hospodařit s veřejnými prostředky na výsledku této soutěže něco měnit? Dost možná na úkor ostatních uchazečů, jejichž nabídky by proti zvýšené ceně vybraného uchazeče uspěly, ale určitě v neprospěch veřejného zadavatele.
Logo EU
Logo NPO
Logo MMR
© 2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.