10 Bře

dodatečné práce

S nabytím účinnosti zákona č. 40/2015 Sb. (tj. poslední novely zk. č. 137/2006 Sb.) se zvýšil rozsah prací z 20 % na 30 %, které je možné zadat způsobem dle §23 odst. 7 písm. a). Lze zadat v tomto zvýšeném limitu dodatečné práce nebo služby i k již právě realizovaným veřejným zakázkám zahájeným před poslední novelizací (za předpokladu splnění podmínek §23 odst. 7 písm. a) ?

Jak správně určovat základnu pro výpočet limitu „ceny původní veřejné zakázky“ při opakovaném zadávání dodatečných prací za předpokladu splnění podmínek ZVZ? Jedná se o smluvní cenu platnou v okamžiku vypsání příslušného jednacího řízení bez uveřejnění? (Pozn.: opakované zadávání dodatečných stavebních prací je velmi časté při náročných stavebních rekonstrukcích.)
Děkuji za odpověď.

V přechodném ustanovení § 156 odst. 1 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“) se uvádí, že zadávání veřejných zakázek zahájené přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona se dokončí podle dosavadních právních předpisů. Postup dle předmětné novely zákona je vázán na počátek nového zadávacího řízení, jelikož zadávání dodatečných víceprací se realizuje prostřednictvím jednacího řízení bez uveřejnění, je rozhodným toto jednací řízení bez uveřejnění, nikoli zadávací řízení, na základě kterého byla zadána původní veřejná zakázka. Z přechodného ustanovení tedy vyplývá, že dodatečné vícepráce ve výši 30 % hodnoty veřejné zakázky je možné zadávat v jednacím řízení bez uveřejnění, které bylo zahájeno poté, co nabyl zákon č. 40/20158 Sb. účinnosti, tedy počínaje dnem 6. 3. 2015.

Základ pro výpočet 30% limitu představuje cena uvedená ve smlouvě. S opakovanými dodatečnými pracemi se tedy finanční limit, ve kterém je možné dodatečné práce zadat, nenavyšuje.

Logo EU
Logo NPO
Logo MMR
© 2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.