25 Led

Výběrové řízení na projektové práce

Dobrý den.
Ráda bych se zeptala na zadávání projektových prací. Je zpracovní každého jednolivého stupně projektové dokumentace správně chápáno podle zákona o veřejných zakázkách jako samostatná zakázka, nebo se musí předpokládaná cena projektových prací stanovit tak, že se sečtou ceny všech projektových stupňů (od studie až po projekt pro výběr dodavatele stavby) a podle výsledné celkové ceny se stanoví předpokládaná hodnota zakázky a z ní vyplývající způsob výběrového řízení. Zdá se mi tady totiž problematické, že na samém počátku (studie) nemusí být jisté, že zadavateli vznikne potřeba zadávat ještě také další stupně projektové dokumentace. Celý tento proces může být ovlivněn řadou faktorů (nejčastěji nedostatek finančním prostředků na výstavbu, neobdržení dotace, komplikace při stavebním řízení a pod.). Děkuji za odpověď. I. Slabá
Podle § 13, odst. 8 je zadavatel povinen při stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky sečíst předpokládané hodnoty obdobných, spolu souvisejících dodávek či služeb, které hodlá pořídit v průběhu účetního období. V případě, že odpadnou důvody pro pokračování v zadávacím řízení v důsledku podstatné změny okolností, které nastaly v době od zahájení zadávacího řízení a které zadavatel s přihlédnutím ke všem okolnostem nemohl předvídat a ani je nezpůsobil, může zadavatel bez zbytečného odkladu zrušit zadávací řízení v souladu s § 84 odst. 2 d). Zrušit zadávací řízení může zadavatel i v situaci, kdy v průběhu zadávacího řízení se vyskytnou důvody hodné zvláštního zřetele, pro které na něm nelze požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval. (§ 84 odst. 2 písm. e)
Logo EU
Logo NPO
Logo MMR
© 2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.