20 Zář

Rozdělení zakázky malého rozsahu

Dobrý den, naše organizace má vnitřní předpis, který upravuje postup zadávání zakázek malého rozsahu (dělí zakázky do 200 tisíc, od 200 tisíc do 1 milionu a od 1 milionu do 2 milionů). Vnitřní předpis neobsahuje zákaz rozdělení těchto zakázek na dílčí zakázky. Proto se chci zeptat, myslíte si, že je možné, popř. vhodné či nutné použít analogii se zákonem 137/2006 Sb. (zejména § 13 odst. 3 a odst. 4 a § 98) ?
Děkuji Vám za odpověď
Jedním z principů, které je veřejný zadavatel povinen podle § 18 odst. 3 ZVZ dodržet, je princip transparentnosti. Naplnění tohoto principu vyžaduje mimo jiné, aby byly postupy zadavatele předvídatelné a v souladu s pravidly, které předem stanovil. Pokud tedy zadavatel upravil postupy zadávání veřejných zakázek malého rozsahu vnitřním předpisem, bylo by v rozporu s principem transparentnosti, pokud by zadavatel obcházel pravidla, která si sám stanovil, tím, že bude zakázky účelově rozdělovat.

Na rozdíl od předchozího zákona č. 40/2004 Sb. nový ZVZ nevylučuje veřejné zakázky malého rozsahu ze své působnosti, pouze je vyjímá z povinnosti zadávat je v zadávacích řízeních podle ZVZ. I pro veřejné zakázky malého rozsahu tedy platí obecná ustanovení ZVZ, která se mimo jiné týkají stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky a povinnosti jejich agregace. Zákaz účelového rozdělování veřejných zakázek podle § 13 odst. 3 ZVZ se sice výslovně vztahuje jen k limitům stanoveným ZVZ, avšak pokud je stanovena předpokládaná hodnota veřejné zakázky v určité výši (např. 650 tis. Kč), bylo by v rozporu s výše zmíněným principem transparentnosti, kdyby zadavatel zakázku účelově rozdělil a zadal podle méně přísných pravidel, než by jinak odpovídalo jeho vnitřnímu předpisu.

Logo EU
Logo NPO
Logo MMR
© 2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.