17 Říj

Jednání hodnotící komise

Dobrý den,
mám následující dotaz:
Co se míní pojmem 1. jednání hodnotící komise, pokud hodnotící komise plní i funkci otevírání obálek a posouzení kvalifikace? Je 1. jednáním HK již otevírání obálek? Nebo až posuzování a hodnocení nabídek po otevření obálek?
Nevím, jestli protokol o jednání hodnotící komise má obsahovat i otevírání obálek (vzhledem k tomu, že se dělá samostatný protokol o otevírání obálek) a dále, jestli podpis čestného prohlášení o nepodjatosti a mlčenlivosti jednotlivých členů a volba předsedy a místopředsedy HK má proběhnout již před otevíráním obálek nebo až poté.
Vzhledem k tomu, že je také nutné 5 pracovních dnů předem pozvat členy HK na 1. jednání, potřebovala bych vyjasnit tuto otázku, protože jsem se setkala se dvěma protichůdnými právními názory k této problematice.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
z ustanovení § 71 odst. (3) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“) vyplývá, že když tak veřejný zadavatel stanoví, funkci komise pro otevírání obálek s nabídkami plní zároveň funkci hodnotící komise. Veřejný zadavatel může dále dle ustanovení § 59 odst. (3) ZVZ stanovit, že kvalifikaci v otevřeném řízení a ve zjednodušeném podlimitním řízení může posoudit hodnotící komise. Z výše uvedeného vyplývá, že pokud tak veřejný zadavatel stanoví, může hodnotící komise otevírat obálky s nabídkami, v případě otevřeného a zjednodušeného podlimitního řízení posuzovat prokázání splnění kvalifikace a také posoudit a hodnotit nabídky.
 
K Vašemu dotazu uvádíme, že pokud tak veřejný zadavatel stanoví, funkci komise pro otevírání obálek s nabídkami plní zároveň funkci hodnotící komise. Plní-li tedy hodnotící komise i funkci komise pro otevírání obálek s nabídkami je prvním jednáním hodnotící komise již otevírání obálek s nabídkami. Veřejný zadavatel podle ustanovení § 75 odst. (1) ZVZ svolává první jednání komise, na které musí být každý člen komise zadavatelem pozván nejméně pět pracovních dnů předem. Na tomto prvním jednání, před samotným aktem otevírání obálek s nabídkami, volí komise ze svých členů předsedu a místopředsedu a zároveň vzhledem k tomu, že jsou členové komise povinni dle ustanovení § 71 odst. (2) ZVZ zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o nichž se dozvěděli v souvislosti se svou účastí v komisi, potvrdí podpisem čestné prohlášení o zachování mlčenlivosti.
 
Co se týče protokolárních povinností, s přihlédnutím k ustanovení § 73 ZVZ je výstupem z otevírání obálek s nabídkami protokol o otevírání obálek a výstupem z jednání komise je dle ustanovení § 75 odst. (5) ZVZ protokol o jednání. Nicméně je možné a v souladu se ZVZ, aby jak protokol z otevírání obálek tak i protokol o jednání byly součástí jednoho dokumentu, ovšem pouze za předpokladu, že v tomto jednom dokumentu budou veškeré náležitosti jak protokolu z otevírání obálek tak i protokolu o jednání.
 
 
Nad rámec uvádíme, že v případě, kdy hodnotící komise plní funkci komise pro otevírání obálek s nabídkami postačí dle ustanovení § 71 odst. (1) ZVZ, aby komise měla minimálně tři členy ustanovené veřejným zadavatelem. Další jednání komise (posouzení prokázání splnění kvalifikace, posouzení a hodnocení nabídky) se dle ustanovení § 74 odst. (3) ZVZ odehrává za přítomnosti alespoň pěti členů s tím, že za každého člena komise jmenuje veřejný zadavatel jeho náhradníka a dále, je-li to odůvodněno předmětem veřejné zakázky, musí mít komise nejméně jednu třetinu členů s příslušnou odborností ve vztahu k předmětu veřejné zakázky. Členem komise musí být vždy zástupce veřejného zadavatele. 
Logo EU
Logo NPO
Logo MMR
© 2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.