14 Úno

Druh zakázky

Veřejný zadavatel připravuje VŘ na stavební práce výstavbu polní cesty. Stavební povolení ještě není. Po vydání stav. povolení a na základě VŘ na VZ na stavební práce bude provedena vlastní realizace zakázky.
V trase však stojí stomy, které musí být likvidovány (ořez větví,vyklučení,odstranění pařezu)v době vegetačního klidu v daném případě od 1.10. do 31.3. běžného roku .
Lze tuto v podstatě přípravnou činnost dle zákona o VZ realizovat samostatně jako VZ na službu?
Podle § 13 odst. 3 zadavatel nesmí rozdělit předmět veřejné zakázky tak, aby tím došlo ke snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity stanovené v § 12. (Nutno odlišovat rozdělení předmětu VZ od rozdělení veřejné zakázky podle § 98 ZVZ) Při posouzení, zda se jedná o jednu či více veřejných zakázek, je třeba přihlédnout k souvislostem věcným, geografickým, časovým a případně ke skutečnosti, že předmět plnění veřejné zakázky tvoří jeden funkční celek. Přitom musí zadavatel také zvážit předvídatelnost pořizovaných dodávek, služeb nebo stavebních prací. Rozdělení předmětu veřejné zakázky je tedy možné, musí být však vždy zachováno pravidlo zákazu účelového rozdělení předmětu veřejné zakázky s úmyslem snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity. Určitou povolenou výjimku z uvedeného pravidla zákazu (účelového) rozdělení předmětu veřejné zakázky upravuje § 98 odst. 5 ZVZ.
Pokud zadavatel rozdělí předmět nadlimitní VZ tak, že i po tomto rozdělení bude zadávat dvě či více nadlimitních VZ, je tento postup přístupný. Odstavec 3 § 13 zakazuje pouze úmyslné nebo účelové dělení předmětu VZ.
Logo EU
Logo NPO
Logo MMR
© 2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.