29 Srp

Centrální zadavatel

Prosím o vysvětlení rozdílu mezi činností centrálního zadavatele podle § 3 a zastoupením zadavatele v řízení podle § 151.
Děkuji.
Ustanovení § 151 zákona o veřejných zakázkách upravuje zastupování zadavatele v zadávacím řízení, přičemž se může jednat jak o zastupování v celém řízení (s výjimkou úkonů uvedených v § 151 odst. 2), tak o zastoupení při jednotlivých úkonech zadavatele. Zástupcem může být libovolná právnická nebo fyzická osoba, pokud splňuje podmínku nepodjatosti a neúčastní se daného zadávacího řízení. Zástupce v tomto případě jedná vždy na účet zadavatele, na němž zůstává plná odpovědnost za dodržování zákona.

§ 3 zákona upravuje speciální případ zastoupení zadavatele v zadávacím řízení, kdy větší počet zadavatelů zadává veřejné zakázky prostřednictvím centrálního zadavatele, a to na základě písemné smlouvy, jedním ze způsobů uvedených v § 3 odst. 1 písm. a) a b) zákona. Centrálním zadavatelem může být pouze veřejný zadavatel. Odpovědnost za průběh zadávacího řízení v tomto případě ze zákona nese centrální zadavatel (§ 3 odst. 3 a 4 zákona).

16 Srp

Centrální zadavatel

Není v rozporu ustanovení § 3, odst. 3, zákona 137/2006 a § 151, odst.3 ?
Děkuji za odpověď.
Smyslem § 151 odst. 3 zákona o veřejných zakázkách je stanovit, že i v případě, kdy se zadavatel nechá při výkonu svých práv a povinností v zadávacím řízení nebo v soutěži o návrh zastoupit jinou osobou, leží odpovědnost za dodržování zákona plně na něm.

Ustanovení § 3 zákona upravuje speciální případ, kdy jeden subjekt (centrální zadavatel), kterým může být pouze veřejný zadavatel, provádí centralizované zadávání pro jiné zadavatele nebo na jejich účet. V tomto případě, narozdíl od ostatních případů zastoupení v zadávacím řízení platí, že odpovědnost za dodržování zákona nese centrální zadavatel.

Logo EU
Logo NPO
Logo MMR
© 2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.