12 Úno

Druhy zad. řízení, předpokládaná hodnota

Dobrý den,
zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších právních předpisů, (dále jen „ZVZ“) stanovuje v § 12 finanční limity, dle kterého rozdělujeme veřejné zakázky na nadlimitní, podlimitní a veřejné zakázky malého rozsahu. Zadavatel na počátku zadávacího řízení stanoví předpokládanou hodnotu veřejné zakázky postupem dle § 13 ZVZ. Podle této hodnoty pak použije postup stanovený ZVZ pro daný druh zadávacího řízení.
Jak ve Vašem dotazu uvádíte, zadavatel se v daném případě rozhodl postupovat v režimu podlimitní veřejné zakázky, ačkoliv hodnotou se jedná o veřejnou zakázku malého rozsahu. ZVZ však dává zadavateli možnost postupovat dle přísnějších pravidel, a to s odkazem na § 26 odst. 5: „Zahájí-li veřejný zadavatel zadávání veřejné zakázky malého rozsahu (§ 12 odst. 3) postupem platným pro zadávání podlimitní veřejné zakázky, postupuje podle ustanovení platných pro zadávání podlimitní veřejné zakázky.“ Z tohoto tedy vyplývá, že se zadavatel může rozhodnout zadat veřejnou zakázku malého rozsahu postupem platným pro zadávání podlimitní veřejné zakázky. Zadavatel však v celém procesu zadání takové veřejné zakázky musí povinně postupovat podle ustanovení platných pro zadávání podlimitní veřejné zakázky po celou dobu zadávacího řízení.
Pro shora uvedené řešení, které je v souladu se ZVZ se zadavatel mohl rozhodnout např. z důvodu, aby se vyhnul nezákonnému dělení předmětu veřejné zakázky dle § 13 odst. 3 ZVZ, kdy by mohly vyvstat pochybnosti, zda zadáním dané veřejné zakázky jako veřejné zakázky malého rozsahu se nechtěl vyhnout zadávání dle pravidel v ZVZ. Zadavatel tak chtěl postupovat co nejtransparentněji v souladu s ustanovením § 6 ZVZ.

Logo EU
Logo NPO
Logo MMR
© 2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.