21 Kvě

Uveřejnění nabídkových cen v případě zrušení ZŘ (§ 53, § 217 – § 218)

Na dotaz ke zjednodušenému podlimitnímu řízení, které bylo zrušeno z důvodu podání jediné nabídky a zadavatel neuveřejnil nabídkovou cenu uchazeče v písemné zprávě, zda má na toto právo, je postup ukončení zadávacího řízení z hlediska dotčených ustanovení § 124 až 127 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (ZZVZ) obdobný, jako pro zakázku v některém ze zadávacích řízení určených pro nadlimitní režim. Srovnatelně pro otevřené řízení musí písemná zpráva podle § 217 odst. 2 písm. c) ZZVZ obsahovat „označení účastníků zadávacího řízení a uvedení jejich nabídkových cen“ nebo cenu sjednanou ve smlouvě na veřejnou zakázku, pokud byla uzavřena podle písm. a), nebo dle písm. d) označení všech vyloučených účastníků zadávacího řízení s uvedením důvodu jejich vyloučení, dle písm. j) odůvodnění zrušení zadávacího řízení aj.
Nicméně ve vztahu k povinnostem uveřejňování nabídkových cen lze využít § 218 odst. 3 ZZVZ, podle kterého zadavatel nemusí uveřejnit informaci podle tohoto zákona, kdy důvodem neuveřejnění je možnost ovlivnění hospodářské soutěže. Uvedenému by však měla předcházet řádná úvaha zadavatele, neboť je na zadavateli, aby svůj postup nezveřejnění informací dle ZZVZ v případě potřeby obhájil, např. pokud standardně neprobíhá veřejné otevírání nabídek a zadavatel bude zadávací řízení opakovat, ale nechce ostatním prozrazovat, jaká byla nabídková cena „jediného“ účastníka, pak by uveřejnění ceny určitě nějak tu budoucí soutěž ovlivnilo. Uvedené se jeví jako legitimní a v praxi možný příklad.

Logo EU
Logo NPO
Logo MMR
© 2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.