Úklid – komunikace s dodavateli jako cesta ke kvalitnějšímu zadání zakázky (Česká televize)
- Zadavatel: Česká televize
- Název VZ: Úklidové služby pro Českou televizi
- Širší společenské zájmy: Sociální a environmentální aspekty
- Hodnocení: Celková nabídková cena (váha 50 %), cena za 1 hodinu mimořádného úklidu (váha 2 %), výše náhradního plnění za kalendářní měsíc (váha 3 %), kvalita projektu úklidových služeb (váha 45 %)
- Předpokládaná hodnota VZ: 67 005 443,24 Kč včetně DPH
- Druh zadávacího řízení: Nadlimitní
- Právní předpis: Zákon č. 134/2016 Sb. o zadávaní veřejných zakázek - v platném znění
Při zadávání zakázek na úklidové služby se Česká televize v minulosti potýkala s problémy. Výsledkem zadávacích řízení byly velmi nízké smluvní ceny služeb, kterým odpovídala i nižší kvalita plnění. Při kontrolách plnění zakázek se ukazovalo, že se opakují stále obdobné nedostatky, vyplývající z vysoké fluktuace personálu, který nemá k zadavateli vytvořený vztah a je neustále třeba jej znovu zaučovat. Česká televize se proto rozhodla uspořádat předběžné tržní konzultace, které přinesly řadu zajímavých zjištění a podnětů.
Jedním z cílů veřejné zakázky bylo nechat dodavatele vytvořit co nejdetailnější projekt úklidu, a to na míru zadání při respektování možností (nástrojů, zařízení, lidských zdrojů, metod řízení, atd.) dodavatele. A dodržování tohoto projektu pak důsledně vyžadovat.
Případová studie – prezentace zástupce ČT, Ing. Martina Rajmana