zrušení zadávacího řízení
Ustanovení § 110 odst. 1 ZVZ neomezuje úkony zadavatele, proti kterým mohou být námitky podány. Námitky je tedy možné podat i proti zrušení zadávacího řízení, pokud se dodavatel domnívá, že tímto zrušením byl porušen zákon (samozřejmě při splnění všech dalších zákonem stanovených podmínek). Tyto námitky spadají do režimu § 110 odst. 3 ZVZ, lze je tedy podat ve lhůtě 15 dnů od okamžiku, kdy se dodavatel dozví o domnělém porušení zákona. V tomto režimu ZVZ nestanoví lhůtu, ve které by zadavateli zakazoval činit určité úkony, pouze zakazuje uzavření smlouvy nebo zrušení zadávacího řízení do doby rozhodnutí o těchto námitkách. Tyto zákazy však nejsou v daném případě relevantní, neboť zadávací řízení již zrušeno bylo a podání námitek nemá na platnost tohoto rozhodnutí žádný vliv. ZVZ žádnou speciální úpravu pro podávání námitek proti zrušení zadávacího řízení neobsahuje.
Z další části otázky není zcela zřejmé, před provedením jakého úkonu by měl zadavatel čekat 15 dní. Předpokládáme však, že je myšleno zahájení nového zadávacího řízení se stejným předmětem. ZVZ zahájení nového zadávacího řízení před uplynutím lhůty pro podání námitek proti rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení a po jejich podání nezakazuje (ustanovení § 84 odst. 6 ZVZ se vztahuje pouze na situace, kdy zadávací řízení dosud zrušeno nebylo). Zadavatel by však měl s ohledem na možnost případného přezkumného řízení, kterým by mu mohlo být uloženo zrušení nezákonného rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení, zvážit, zda je tento postup vhodný (mohl by se dostat do situace, že by pak probíhala dvě identická zadávací řízení).