25 Úno
zrušení a opětovné vyhlášení VZ
Dobrý den, ráda bych se zeptala, v jakém režimu musí zadavatel zahájit zadávací řízení u zakázky, která byla rozdělena na dvě části, jejichž součtem bylo rozhoduto, že se jedná o nadlimitní, ale pro obdržení jediné nabídky v jedné části VZ (v druhé došlo k zadání zakázky) tuto část zrušil a hodnota zrušené části VZ již spadá do podlimitního řízení? Může tuto část zrušené zakázky vyhlásit již v podlimitním řízení, nebo musí i nadále pokračovat v původním, nadliimitním.
Děkuji
S pozdravem
DFK
Děkuji
S pozdravem
DFK
Dobrý den,
rozdělit veřejnou zakázku na části je zadavatel oprávněn pouze v případě, dovoluje-li to povaha předmětu veřejné zakázky, a v případě, že takové dělení veřejných zakázek není v rozporu se zák. č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "ZVZ").
Podle § 13 odst.(4) ZVZ je pro stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky, je-li tato rozdělena na části, rozhodující součet předpokládaných hodnot všech částí veřejné zakázky.
Stanovení předpokládané hodnoty součtem všech částí veřejné zakázky je podstatné především z hlediska určení, zda se v daném případě jedná o veřejnou zakázku nadlimitní, podlimitní či malého rozsahu. Zařazení veřejné zakázky do kategorie dle výše předpokládané hodnoty má vliv na následný postup zadavatele v zadávacím řízení.
Je-li zakázka rozdělena na části, vztahují se ustanovení zákona na každou jednotlivou část veřejné zakázky, nevyplývá-li ze ZVZ něco jiného. Ustanovením § 13 odst.(4) ZVZ není dotčen § 98 odst. (4) ZVZ.
ZVZ předpokládá postup, podle něhož musí být veřejná zakázka zadávána v režimu, který odpovídá součtu předpokládaných hodnot všech částí původní veřejné zakázky. Není tedy možné původní část veřejné zakázky zadávat v režimu odpovídajícím předpokládané hodnotě dané části veřejné zakázky.
Výjimka z výše uvedeného postupu by byla možná, pokud by již v původním zadávacím řízení byly splněny podmínky § 98 odst. (5) ZVZ, tedy
1) je-li možné předmět veřejné zakázky rozdělit na jednotlivé části a;
2) podmínky pro postup stanovený pro podlimitní veřejné zakázky byly splněny již v původním zadávacím řízení ( i když zadavatel této možnosti v původním zadávacím řízení nevyužil)a;
3) předpokládaná hodnota příslušné části veřejné zakázky v případě dodávek a služeb je nižší než částka odpovídající 80 000 EUR a v případě stavebních prací je nižší než 1 000 000 EUR (pro přepočet se použije §3 nař. vlády 77/2008 Sb., o stanovení finančních limitů pro účely zákona o veřejných zakázkách, vymezení zboží pořizovaného ČR-Ministerstvem obrany, pro které platí zvláštní finanční limit, a o přepočtech částek stanovených v zákoně o veřejných zakázkách v eurech na českou měnu) a;
4) předpokládaná hodnota takto zadávané části veřejné zakázky nepřesáhne 20% předpokládané hodnoty předmětu celé veřejné zakázky.
Možnost rozdělení veřejné zakázky na jednotlivé části, které jsou následně zadávány postupem platným pro podlimitní veřejné zakázky umožňuje sektorovému zadavateli na základě aplikace výjimky podle § 19 odst. (1) ZVZ postupovat mimo režim ZVZ.
Bylo-li předchozí zadávací řízení ve vztahu k části veřejné zakázky zadávané v souladu s § 98 ZVZ s obdobným předmětem plnění zrušeno podle § 84 ZVZ, neuveřejňuje zadavatel před zahájením nového zadávacího řízení předběžné oznámení (§ 86 odst. (3) písm. d) ZVZ).