zadání zakázky
Děkuji za odpověď.
Při stanovení předmětu veřejné zakázky je třeba kromě výše uvedeného zákazu vyjít z právní teorie veřejných zakázek a rozhodovací praxe ÚOHS. Zadavatel přitom musí zohlednit zejména věcné, ale i časové a místní souvislosti požadovaného plnění. Významnou roli hraje ovšem i subjektivní stránka, tj. úmysl zadavatele, s jakým požadované plnění hodlá pořídit.
Účelem tohoto fóra není odpovídat na konkrétní situace vzniklé v zadávacím řízení. Odpověď je proto třeba považovat za obecné stanovisko, za jehož správnou aplikaci v konkrétním případě odpovídá sám zadavatel.
V uváděném případě je cílem zadavatele vybavit budovu najednou novým nábytkem; tedy subjektivní stránka zde spočívá právě v onom vybavení budovy. Z toho lze usuzovat, že toto plnění je třeba považovat za jednu veřejnou zakázku. K opačnému závěru bychom mohli dojít pouze v případě, že by poptávaná plnění byla natolik specifická, že by mezi nimi nebyla dostatečná věcná souvislost. Rozdělení plnění na více veřejných zakázek ovšem neospravedlňuje pouhý fakt, že poptávané plnění není schopen poskytnout jeden dodavatel. V takovém případě je možné zadat veřejnou zakázku s rozdělením na části.