02 Pro
VZ na části
Dobrý den, jedná se o zadávací řízení po 1.1. 2014. Akce revitalizace centra obce. Zakázku hodláme zadat na dvě části – stavební práce a služby (revitalizace zeleně).
Stavební práce ve výši 2,4 mil Kč bez DPH a služby ve výši 1,3 mil Kč bez DPH. Část zakázky je samostatně i po sečtení obou částí vždy VZMR, ale služby samostatně spadají do režimu VZMR, po sečtení obou částí zakázky, ale služby spadají do režimu ZPŘ. Jaký postup zadání je správný dle ZVZ po 1.1. 2014? Děkuji za odpověď. Sušilová
Stavební práce ve výši 2,4 mil Kč bez DPH a služby ve výši 1,3 mil Kč bez DPH. Část zakázky je samostatně i po sečtení obou částí vždy VZMR, ale služby samostatně spadají do režimu VZMR, po sečtení obou částí zakázky, ale služby spadají do režimu ZPŘ. Jaký postup zadání je správný dle ZVZ po 1.1. 2014? Děkuji za odpověď. Sušilová
Dobrý den,
pokud zadavatel zahájí výběr dodavatele veřejné zakázky po 1. lednu 2014, bude se dle poskytnutých informací vždy jednat o VZMR (stavební práce v předpokládané hodnotě 2,4 mil Kč bez DPH a služby v předpokládané hodnotě 1,3 mil Kč bez DPH).
Proto bude zadavatel za těchto skutkových okolností při vymezení předmětu veřejné zakázky vázán pouze povinností dodržet zákonné zásady dle § 6 odst. 1 ZVZ, zejména pak zákonnou zásadu zákazu diskriminace.
Dne 1. 1. 2014 totiž vstoupila v účinnost novela ZVZ provedená zákonným opatřením Senátu č. 341/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 55/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.
Novelizované ustanovení § 12 odst. 3 ZVZ pak definuje podlimitní veřejnou zakázku takto: „Podlimitní veřejnou zakázkou se rozumí veřejná zakázka, jejíž předpokládaná hodnota činí v případě veřejné zakázky na dodávky nebo veřejné zakázky na služby nejméně 2 000 000 Kč bez daně z přidané hodnoty nebo v případě veřejné zakázky na stavební práce nejméně 6 000 000 Kč bez daně z přidané hodnoty a nedosáhne finančního limitu podle odstavce 1.“
Závěrem si dovolujeme doplnit, že při posuzování, které služby lze zahrnout do předmětu veřejné zakázky na stavební práce, obecně platí § 16 odst. 2 ZVZ, podle kterého zadavatel nesmí do předpokládané hodnoty veřejné zakázky na stavební práce zahrnout dodávky či služby, pokud by tento krok způsobil, že by tyto dodávky či služby nemusely být zadávány v zadávacím řízení v souladu se zákonem (popřípadě by služby v objemu odpovídajícím nadlimitní veřejné zakázky byly zadávány dle pravidel pro veřejnou zakázku podlimitní).
pokud zadavatel zahájí výběr dodavatele veřejné zakázky po 1. lednu 2014, bude se dle poskytnutých informací vždy jednat o VZMR (stavební práce v předpokládané hodnotě 2,4 mil Kč bez DPH a služby v předpokládané hodnotě 1,3 mil Kč bez DPH).
Proto bude zadavatel za těchto skutkových okolností při vymezení předmětu veřejné zakázky vázán pouze povinností dodržet zákonné zásady dle § 6 odst. 1 ZVZ, zejména pak zákonnou zásadu zákazu diskriminace.
Dne 1. 1. 2014 totiž vstoupila v účinnost novela ZVZ provedená zákonným opatřením Senátu č. 341/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 55/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.
Novelizované ustanovení § 12 odst. 3 ZVZ pak definuje podlimitní veřejnou zakázku takto: „Podlimitní veřejnou zakázkou se rozumí veřejná zakázka, jejíž předpokládaná hodnota činí v případě veřejné zakázky na dodávky nebo veřejné zakázky na služby nejméně 2 000 000 Kč bez daně z přidané hodnoty nebo v případě veřejné zakázky na stavební práce nejméně 6 000 000 Kč bez daně z přidané hodnoty a nedosáhne finančního limitu podle odstavce 1.“
Závěrem si dovolujeme doplnit, že při posuzování, které služby lze zahrnout do předmětu veřejné zakázky na stavební práce, obecně platí § 16 odst. 2 ZVZ, podle kterého zadavatel nesmí do předpokládané hodnoty veřejné zakázky na stavební práce zahrnout dodávky či služby, pokud by tento krok způsobil, že by tyto dodávky či služby nemusely být zadávány v zadávacím řízení v souladu se zákonem (popřípadě by služby v objemu odpovídajícím nadlimitní veřejné zakázky byly zadávány dle pravidel pro veřejnou zakázku podlimitní).