15 Dub
soudní exekutor
Je veřejnou zakázkou provádění exekucí soudním exekutorem (z.120/2001 Sb.) na základě rámcové smlouvy o prováddění exekucí pro veřejného zadavatele? A bez rámcové smlouvy?
Dobrý den,
veřejná zakázka je dle § 7 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“) zakázka realizovaná na základě smlouvy uzavřené mezi zadavatelem a jedním či více dodavateli, jejímž předmětem je úplatné poskytnutí dodávek či služeb nebo úplatné provedení stavebních prací. Veřejná zakázka, kterou je zadavatel povinen zadat podle ZVZ, musí být realizována na základě písemné smlouvy. Vzhledem k tomu, že dle § 28 zákona č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti a o změně dalších zákonů (exekuční řád) vede exekuci ten exekutor, kterého v exekučním návrhu označí oprávněný, přičemž tímto úkonem mezi exekutorem a oprávněným nedochází k uzavření smlouvy a ani se nejedná jak ze strany oprávněného, tak ze strany samotného exekutora o úplatné poskytnutí služeb, není ve Vašem případě město Rožnov pod Radhoštěm povinno postupovat při označení exekutora dle ZVZ. Pakliže Vaše město uzavřelo rámcovou smlouvu s exekutorem o provádění exekucí, práva a povinnosti smluvních stran nejsou dotčena ani tím, že se nejedná o veřejnou zakázku, ani tím, že ke vzniku této smlouvy došlo v zadávacím řízení. Pokud by však předmětem plnění byly kromě nuceného výkonu exekučního titulu i jiné služby (např. související právní poradenství), jednalo by se o veřejnou zakázku a s ohledem na předpokládanou cenu této zakázky by pak (ne)vznikala povinnost postupovat v souladu se ZVZ. Obecně platí, že výše odměny a náhrad exekutora se řídí vyhláškou č. 330/2001 Sb., jiné finanční plnění není exekutor po oprávněném oprávněn požadovat, tudíž zde neexistuje plnění ze strany města exekutorovi a nemůže se tedy jednat o veřejnou zakázku ve smyslu ZVZ.
veřejná zakázka je dle § 7 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“) zakázka realizovaná na základě smlouvy uzavřené mezi zadavatelem a jedním či více dodavateli, jejímž předmětem je úplatné poskytnutí dodávek či služeb nebo úplatné provedení stavebních prací. Veřejná zakázka, kterou je zadavatel povinen zadat podle ZVZ, musí být realizována na základě písemné smlouvy. Vzhledem k tomu, že dle § 28 zákona č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti a o změně dalších zákonů (exekuční řád) vede exekuci ten exekutor, kterého v exekučním návrhu označí oprávněný, přičemž tímto úkonem mezi exekutorem a oprávněným nedochází k uzavření smlouvy a ani se nejedná jak ze strany oprávněného, tak ze strany samotného exekutora o úplatné poskytnutí služeb, není ve Vašem případě město Rožnov pod Radhoštěm povinno postupovat při označení exekutora dle ZVZ. Pakliže Vaše město uzavřelo rámcovou smlouvu s exekutorem o provádění exekucí, práva a povinnosti smluvních stran nejsou dotčena ani tím, že se nejedná o veřejnou zakázku, ani tím, že ke vzniku této smlouvy došlo v zadávacím řízení. Pokud by však předmětem plnění byly kromě nuceného výkonu exekučního titulu i jiné služby (např. související právní poradenství), jednalo by se o veřejnou zakázku a s ohledem na předpokládanou cenu této zakázky by pak (ne)vznikala povinnost postupovat v souladu se ZVZ. Obecně platí, že výše odměny a náhrad exekutora se řídí vyhláškou č. 330/2001 Sb., jiné finanční plnění není exekutor po oprávněném oprávněn požadovat, tudíž zde neexistuje plnění ze strany města exekutorovi a nemůže se tedy jednat o veřejnou zakázku ve smyslu ZVZ.