15 Čvc

obnovení činnosti hodnotící komise

Dobrý den,
hodnotící komise navrhla zadavateli vyloučit některé uchazeče z důvodu mimořádně nízké nabídkové ceny. Tomuto návrhu předcházelo zdůvodnění dle §77 ZVZ, podložené odborným posudkem (autorizovaného inspektora podle stavebního zákona a znalce z oboru ekonomika, ceny a odhady nemovitostí), který si komise před návrhem na vyloučení nechala zpracovat. Posudek bral v potaz i písemná zdůvodnění jednotlivých uchazečů ohledně mimořádně nízkých nabídkových cen. Poté komise vyhotovila a členové podepsali Zprávu o posouzení a hodnocení nabídek a komise tímto ukončila svou činnost.
Legislativně právní odbor, který předkládá návrh rozhodnutí Radě města, však usoudil, že komise neměla vůbec ukončit svou činnost a měla si vyžádat POSUDEK OD SOUDNÍHO ZNALCE. Komise následně obnovila svou činnost, i když neporušila zákon. To znamená, že ve složce průběhu výběrového řízení budou 2 zprávy o posouzení a hodnocení nabídek. Je tento postup správný?
Děkuji předem za odpověď
Dobrý den,

jestliže komise ukončila svou činnost, ve smyslu „přestala existovat“, pak tato již neexistující komise nemůže dále jednat. Její členové nemají k takovému jednání oprávnění. Pokud neporušila ZVZ, pak není ani důvod, aby „znovu jednala“.

Jestliže ovšem zadavatel zjistil, že hodnotící komise porušila postup stanovený ZVZ, pak podle ustanovení odstavce 5) § 79 ZVZ, pro nové posouzení a hodnocení nabídek ustanoví jinou hodnotící komisi, případně provede nové posouzení a hodnocení nabídek sám. Důvody pro nové posouzení a hodnocení nabídek zadavatel připojí k původní zprávě o posouzení a hodnocení nabídek. Provede-li nové posouzení a hodnocení nabídek podle tohoto odstavce zadavatel sám, zpracuje zprávu o posouzení a hodnocení nabídek podle § 80 odst. 1 obdobně.
Logo EU
Logo NPO
Logo MMR
© 2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.