11 Úno

Novelizace § 12 odst. 3 zákona

K Vašemu dotazu, jak postupovat v případě novelizace § 12 odst. 3 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“), sdělujeme následující:
Nejdříve v obecné rovině: Pokud bylo zahájeno výběrové řízení na veřejnou zakázku malého rozsahu (dále jen „VZMR“) podle vnitřního předpisu zadavatele, tak je na místě toto řízení dokončit podle tohoto vnitřního předpisu zadavatele v režimu výběrového řízení na VZMR, a to i v případě, pokud by v průběhu tohoto výběrového řízení nabylo účinnosti novelizované znění § 12 odst. 3 ZVZ, které by obsahovalo snížené limity předpokládané hodnoty veřejné zakázky pro povinný postup podle ZVZ.
Přechodné ustanovení řešící tuto situaci ve vztahu k zadávání veřejných zakázek v Čl. II, odst. 1 zákona č. 55/2012 Sb., kterým se mění ZVZ, není v případě VZMR aplikovatelné, neboť toto přechodné ustanovení řeší zadávání veřejných zakázek, avšak VZMR se nezadávají povinně postupem dle ZVZ a nespadají tak pod definici zadávání podle § 17 písm. m) ZVZ.
Musíme tedy přistoupit k systematickému výkladu ZVZ a zároveň hledat podporu v rozhodovací praxi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS“), konkrétně v rozhodnutí S368/2012 ÚOHS, potvrzeném rozkladem R284/2012/VZ (nabytí právní moci 28. 11. 2012). Z uvedeného rozhodnutí ÚOHS lze dovodit, že ÚOHS považuje výběrové řízení za řízení svého druhu, které se dokončí v původně zvoleném režimu bez ohledu na změnu zákona, která nastane před ukončením takového řízení. Ve zmiňovaném případě se ÚOHS totiž spokojil s konstatováním, že zadavatel zahájil veřejnou zakázku doložitelným způsobem v určitém režimu, a skutečnost, že výběrové řízení bylo dokončeno za účinnosti novely a tudíž přísnějších pravidel, Úřad nijak nerozporoval.
A nyní aktuálně: Dne 10. 10. 2013 schválil Senát formou zákonného opatření Senátu (zákonné opatření Senátu č. 341/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 55/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů) tzv. technickou novelu ZVZ, která, mimo jiné, mění § 12 odst. 3 ZVZ. Nově zde dochází nikoliv ke snížení, ale naopak ke zvýšení limitů předpokládané hodnoty veřejné zakázky pro povinný postup podle ZVZ, a to následovně: u veřejných zakázek na dodávky a služby byl limit zvýšen z 1 milionu Kč na 2 miliony Kč bez DPH a u veřejných zakázek na stavební práce z 3 milionů Kč na 6 milionů Kč bez DPH.
Dne 27. 11. 2013 Poslanecká sněmovna výše uváděné zákonné opatření Senátu na své první schůzi schválila, takže předmětná novelizace ZVZ vstupuje v účinnost 1. 1. 2014.

Logo MMR
© 2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.
cbd gummies for sex drive for females nugenix helping with sex drive plus size black male enhancement erectile dysfunction drugs in ghana what sex pills actually work invag male enhancement pills does viagra help with emphysema lightning male enhancement pills natural male enhancement pills philippines how to boost male libido deer antler male enhancement alpha rx male enhancement reviews where do they sell rhino pills top 10 over the counter ed pills does horny goat weed help sex drive any weed strains male enhancement how to use aloe vera male enhancement are there injections to fix erectile dysfunction rlx male enhancement formula protecvital plus male enhancement medicines to treat premature ejaculation cyvita male enhancement free trial goli vinegar apple cider gummy keto gummies medical review go xtra keto gummies muscle weight loss supplements ketopure keto gummies what keto gummies are fda approved bodybuilding belly fat burner smooth kickin keto gummies shark tank cbd gummy vs tincture where to buy thc gummies in virginia how much do yuppie cbd gummies cost buy cannabis gummies usa neviss hemp gummies best cbd flower for pain relief is sunmed cbd a good product cbd salve for pain uk cbd gummies santa maria ca sour apple cbd gummies