26 Dub
komunikace mezi zadavatelema dodavatelem
Zadavatel v “Oznámení o zakázce” zveřejněném ve Věstníku veřejných zakázek uvedl příloze A v bodě “I) Adresy a kontaktní místa, na kterých lze získat další informace” a také v bodě “II) Adresy a kontaktní místa, na kterých lze získat zadávací dokumentaci a další dokumenty” e-mailovou adresu. V zadávací dokumentaci umožnil žádost o dokumentaci písmeně poštou nebo na e-mail, kde uvedl e-mailovou adresu. Je tedy zřejmé, že zadavatel může komunikovat elektronicky pomocí e-mailu. Může tento zadavatel v zadávací dokumentaci na podlimitní veřejnou zakázku uvést, že žádost o dodatečné informace k zadávacím podmínkám musí být písemná a musí být doručena na adresu (uvedena je jen poštovní adresa)? Musí být tedy žádost o dodatečné informace, v tomto konkrétním případě doručena jen písemně na udanou adresu nebo i tak může zaslat žádost o dodatečné informace e-mailem a zadavatel je povinen nám ve lhůtě odpovědět?
Dobrý den, k Vašemu dotazu ve věci omezení možnosti žádat dodatečné informace pouze v listinné podobě uvádíme v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ZVZ) následující: Ustanovení § 49 ZVZ opravňuje dodavatele požadovat písemně po zadavateli poskytnutí dodatečných informací k zadávacím podmínkám, a to způsobem, který je obvyklý. Zákon výslovně určuje písemnou formu pro žádost o dodatečné informace, přičemž jako písemnou formu je nutné považovat nejen listinnou, nýbrž i elektronickou. Zákon neopravňuje zadavatele k omezení podoby žádosti o poskytnutí dodatečné informace. Zadavatel je tedy povinen odeslat dodavateli dodatečnou informaci bez ohledu na to, jestli byla žádost doručena v listinné nebo elektronické podobě.