29 Čvn

diskriminační smlouva

Dobrý den, prosím o informaci: Zadavatel vypsal veřejnou zakázku, která, jak se domnívám, je pro jistého dodavatele “na míru”. Já jsem veřejnou zakázku vyhrála a jsem připravena podepsat smlouvu. Zadavatel mě ještě kontaktoval s požadavkem na informaci o dříve nepožadovaných kriteriích. Smlouva, ač má 18 stran, vůbec neřeší: kdy obdrží zpracovatel upřesnění podkladu, jaký bude harmonogram prací – závislost na zadavateli, jak a kdy proběhne proces schvalování, dílčích částí, za jakých okolností lze hotové dílo odmítnout, zda a jak budou zajištěny konzultace s navazujícími profesemi, objednatel může zcela odmítnout konzultaci – ale požaduje velmi rychlý termín odevzdání, který bez součinnosti nemůže uchazeč garantovat. Smlouva je velmi vágní a může ji podepsat pouze zcela nesoudný uchazeč – nebo uchazeč předem domluvený. Zadavatel odmítá jakékoliv dodatky, které však dle smlouvy jsou možné: upřesnění postupu, předání podkladů, konkretizace požadavků, uvedení termínu odpovědi na dotaz – to všechno jsou body, které nejsou v rozporu se smlouvou. Pokud od podpisu odstoupíme, další uchazeč je o 30 % dražší – investorovi, který čerpá dotace tak vznikne škoda. Dotaz zní, zda lze zpochybnit jednání zadavatele, který jednoznačně nabízí diskriminační smlouvu, která je v rozporu s dobrými mravy a má za cíl odradit další uchazeče (proto se ucházela pouze spřízněná firma a “křoví”).
Zadavatel měl možnost již před rokem zadat zakázku, kdy v rámci dovolených je potřeba konzultace s profesemi náročná a zadavatel může součinnost dle smlouvy odmítnout.
O zmanipulovanosti zakázky jsem si jistá. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
požadavek zadavatele na poskytnutí informací o kvalifikaci, která nebyla požadována v rámci zadávacích podmínek, není v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ZVZ). Zákon nezakládá právo zadavatele požadovat po vybraném uchazeči před podpisem smlouvy další informace související s kvalifikací dodavatele nad rámec informací požadovaných v  zadávací dokumentaci, nýbrž pouhou součinnost vedoucí k uzavření smlouvy ve lhůtě dle § 82 odst. 2 ZVZ. Na tomto místě je vhodné připomenout, že zadavatel podepisuje s vybraným uchazečem smlouvu ve znění, které je součástí nabídky tohoto uchazeče.
V souvislosti s druhou částí dotazu je třeba poukázat na skutečnost, že v souladu se ZVZ je dodavatel oprávněn požadovat po zadavateli písemně dodatečné informace k zadávacím podmínkám, ve lhůtách uvedených v § 49 ZVZ. Dodavatel tedy mohl ještě před uplynutím lhůty pro podání nabídek žádat vysvětlení požadavků na vypracování nabídky (popř. znění zadavatelem předkládané smlouvy), případně poskytnutí dalších informací týkajících se výše uvedených nejasností.
V souladu s ustanovením § 68 ZVZ dodavatel předkládá nabídku, jejímž obsahem je mimo jiné návrh smlouvy, který je podepsán osobou oprávněnou jednat jménem či za uchazeče. Je tedy zřejmé, že dodavatel vypracoval návrh smlouvy (případně podepsal zadavatelem předložený návrh smlouvy) a do doby podání nabídky neshledal ve znění předmětné smlouvy nejasnosti. Jinými slovy výše uvedené nedostatky návrhu smlouvy byly zpozorovány až před podpisem smlouvy, přičemž na ně mohlo (a mělo) být poukázáno již mnohem dříve. Pokud by totiž již při vypracovávání návrhu smlouvy (příp. nabídky, která návrh smlouvy obsahovala) dodavatel objevil nedostatky zadání a nejasné a vágní formulace, měl zákonnou možnost obrátit se na zadavatele s žádostí o vysvětlení požadavků na zpracování nabídky.
Další možnost dodavatele je uvedena v ustanovení § 110 ZVZ, které opravňuje dodavatele podat odůvodněné námitky proti všem úkonům zadavatele, při kterých mu hrozí či již vznikla újma v důsledku domnělého porušení zákona. Námitky proti zadávacím podmítkám musí stěžovatel doručit zadavateli nejpozději do 5 dnů od skončení lhůty pro podávání nabídek.
V případě, že by zadavatel nevyhověl námitkám dodavatele, může se tento obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) s písemným návrhem o přezkoumání úkonů zadavatele. Kdokoliv pak může na ÚOHS směřovat svůj podnět. V případě, že by ÚOHS v rámci řízení shledal, že zadavatel spáchal správní delikt, byla by zadavateli uložena sankce dle ZVZ.
Logo MMR
© 2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.
hemp cbd for sleep green relief cbd gummies certified products cbd hemp flower cbd anxiety clinical cbd gummies where to buy od on thc gummies delta 9 for sale near me players only cbd gummies cost legal to fly with cbd gummies what are cbd products uk what is the best cbd ratio for pain cbd for horses pain viagra pills sold near me deer antler spray for male enhancement foods and supplements that increase sex drive do steroid boosters help with erectile dysfunction drugs for premature ejaculation in egypt can viagra help after prostate removal vagifirm max male enhancement pills that are like viagra approved science male enhancement male enhancement pills blue snake oil extract male enhancement viagra natural para hipertensos pastillas extenze para hombre can eating healthy help with erectile dysfunction burn fat belly area exercises for burning lower belly fat does bicycle exercise burn belly fat keto gummies del dr juan rivera is the keto acv gummies safe salt supplement for weight loss t4 supplement weight loss does vibez keto gummies really work keto bear gummies burn belly fat on elliptical burn belly fat by eating patanjali belly fat burner keto gummies lizzo quickly burn belly fat