dělení zakázek
v rámci projektu OPVK, výzva č.51 je stanoveno – každý partner projektu s finančním příspěvkem si vysoutěží pořizovanou techniku (tablety) sám, pokud částka přesáhne 200tis., prostřednictvím výběrového řízení malého rozsahu. V reálu to znamená, že příjemce dotace (naše společnost) pošle školám peníze a škola si techniku sama vysoutěží. 2.varianta, kterou jsme předpokládali (to jsme ještě neznali detaily výzvy), byla ta, že techniku (tablety) vysoutěžíme formou veřejné zakázky nadlimitní jako příjemce dotace my. Nemůže být toto v případě kontroly UOHS nebo FU vnímáno jako záměrné dělení zakázky? MŠMT nám na tento dotaz odpovědělo – školy si musí techniku vysoutěžit samy.
děkuji za odpověď,
Marek Jakubský
Manažer projektu C SYSTEM a.s.
602 788 776
Jelikož ve Vámi popsaném případě existuje zcela zřejmá vzájemná souvislost mezi jednotlivými veřejnými zakázkami, a to i v případě, že by jednotlivé školy měly odlišné požadavky na technické parametry pořizované techniky, a zároveň i záměr zadavatele dané veřejné zakázky v důsledku přiznání dotace realizovat. S ohledem na výše uvedené doporučujeme v prvním případě předpokládané hodnoty všech pořizovaných tabletů sečíst a zadat prostřednictvím příjemce dotace společně jako nadlimitní (vycházíme z informace v dotaze) veřejnou zakázku podle relevantních ustanovení ZVZ.
Pokud by zadavatelem byly jednotlivé školy, lze na základě poskytnutých informací konstatovat, že jednotlivé veřejné zakázky na dodávky tabletů nedosahují finančního limitu 2 000 000 Kč bez DPH a spadají tak podle § 12 odst. 3 ZVZ do kategorie veřejných zakázek malého rozsahu. Na daný případ se proto vztahuje generální výjimka dle § 18 odst. 5 ZVZ a zadavatel proto není povinen zadávat veřejné zakázky malého rozsahu dle ZVZ, musí však dodržet zásadu transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace podle § 6 ZVZ.