19 Čvn
Zrušení zadávacího řízení
Jak postupovat, když se dodatečně zjistí chyba v zadávacím řízení?
Konkrétně, když výzva již byla uveřejněna, neukončena a dodatčeně se zjistilo, že nedopatřením se u předpokládané ceny zakázky ve výzvě se uvedla jen cena s DPH
( ve specifikaci byla uvedena cena bez a s DPH) a rovněž v návrhu smlouvy termín dodání nesplňuje pravidla pro realizaci klíčové aktivity, která má být zahájena dříve, než je termín dodání. Jednalo by se o zakázku malého rozsahu, dle příručky pro dotaze verze 7.
Lze zrušit VR (příručka udává, že by to mělo jít, jen s obeznámením důvodu zprostředkujícího subjektu), nebo informovat o změnách oslovené dodavatele a veřejnost?
Děkuji za odpově´d.
Konkrétně, když výzva již byla uveřejněna, neukončena a dodatčeně se zjistilo, že nedopatřením se u předpokládané ceny zakázky ve výzvě se uvedla jen cena s DPH
( ve specifikaci byla uvedena cena bez a s DPH) a rovněž v návrhu smlouvy termín dodání nesplňuje pravidla pro realizaci klíčové aktivity, která má být zahájena dříve, než je termín dodání. Jednalo by se o zakázku malého rozsahu, dle příručky pro dotaze verze 7.
Lze zrušit VR (příručka udává, že by to mělo jít, jen s obeznámením důvodu zprostředkujícího subjektu), nebo informovat o změnách oslovené dodavatele a veřejnost?
Děkuji za odpově´d.
Dobrý den,
zákonnost vašeho postupu se posuzuje podle ustanovení § 18 odst. 5) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen „Zákon“), o obecných výjimkách z působnosti zákona. Přesnou hodnotu veřejné zakázky bez daně z přidané hodnoty, spolu s vymezením jejího předmětu podle § 7 odst. 2 Zákona, nám však v dotazu nesdělujete. Veřejnou zakázkou malého rozsahu (dále jen „VZMR“) se proto obecně rozumí veřejná zakázka dle § 12 odst. 3 Zákona, jejíž předpokládaná hodnota nedosáhne zákonem stanovených finančních limitů. Uveřejnění předpokládané ceny s DPH nemělo v popisovaném případě za následek dosažení stanoveného finančního limitu, a pokud zadavatel postupoval v souladu s ust. § 6 odst. 1 Zákona, neporušil svým jednáním zákonné povinnosti vztahující se obecně k VZMR. Zadavatel proto není povinen postupovat a zadávat podle tohoto Zákona veřejné zakázky malého rozsahu, příslušné ustanovení zákona upravuje pouze postup zadavatele ve vztahu k zásadám transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace.
Povinností příjemce dotace je dostát závazným metodickým pokynům poskytovatele dotace způsobem, který je v souladu se zásadou transparentnosti, rovného zacházení a není v rozporu se zákazem diskriminace. V případě, kdy příjemce dotace přikročí k odstranění nesrovnalostí nebo k nápravě chyb v oznámení o zahájení výběrového řízení, resp. ve výzvě nebo v zadávací dokumentaci, popř. se rozhodne zrušit zadávací řízení, je s ohledem na výše uvedené ustanovení Zákona povinen tuto informaci sdělit všem uchazečům a zájemcům, resp. uveřejnit tyto změny způsobem shodným a za využití stejného postupu, který byl využit k uveřejnění oznámení o zahájení výběrového řízení.
zákonnost vašeho postupu se posuzuje podle ustanovení § 18 odst. 5) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen „Zákon“), o obecných výjimkách z působnosti zákona. Přesnou hodnotu veřejné zakázky bez daně z přidané hodnoty, spolu s vymezením jejího předmětu podle § 7 odst. 2 Zákona, nám však v dotazu nesdělujete. Veřejnou zakázkou malého rozsahu (dále jen „VZMR“) se proto obecně rozumí veřejná zakázka dle § 12 odst. 3 Zákona, jejíž předpokládaná hodnota nedosáhne zákonem stanovených finančních limitů. Uveřejnění předpokládané ceny s DPH nemělo v popisovaném případě za následek dosažení stanoveného finančního limitu, a pokud zadavatel postupoval v souladu s ust. § 6 odst. 1 Zákona, neporušil svým jednáním zákonné povinnosti vztahující se obecně k VZMR. Zadavatel proto není povinen postupovat a zadávat podle tohoto Zákona veřejné zakázky malého rozsahu, příslušné ustanovení zákona upravuje pouze postup zadavatele ve vztahu k zásadám transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace.
Povinností příjemce dotace je dostát závazným metodickým pokynům poskytovatele dotace způsobem, který je v souladu se zásadou transparentnosti, rovného zacházení a není v rozporu se zákazem diskriminace. V případě, kdy příjemce dotace přikročí k odstranění nesrovnalostí nebo k nápravě chyb v oznámení o zahájení výběrového řízení, resp. ve výzvě nebo v zadávací dokumentaci, popř. se rozhodne zrušit zadávací řízení, je s ohledem na výše uvedené ustanovení Zákona povinen tuto informaci sdělit všem uchazečům a zájemcům, resp. uveřejnit tyto změny způsobem shodným a za využití stejného postupu, který byl využit k uveřejnění oznámení o zahájení výběrového řízení.