17 Kvě
Zpětvzetí námitek
Dobrý den,
ZZVZ na rozdíl od předchozího zákona neupravuje možnost zpětvzetí námitek. Jak má zadavatel postupovat, pokud stěžovatel vezme podané námitky zpět? Je povinen o takových námitkách rozhodovat? V ZZVZ jsme nenalezli oporu pro odmítnutí námitek z důvodu zpětvzetí, ani pro možnost se takovými námitkami nezabývat. Má být podpůrně aplikována obecná úprava dle NOZ?
Děkuji.
ZZVZ na rozdíl od předchozího zákona neupravuje možnost zpětvzetí námitek. Jak má zadavatel postupovat, pokud stěžovatel vezme podané námitky zpět? Je povinen o takových námitkách rozhodovat? V ZZVZ jsme nenalezli oporu pro odmítnutí námitek z důvodu zpětvzetí, ani pro možnost se takovými námitkami nezabývat. Má být podpůrně aplikována obecná úprava dle NOZ?
Děkuji.
Podle § 111 odst. 4 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, zadavatel nerozhodoval o námitkách, které byly podány opožděně nebo které vzal stěžovatel zpět. Podle zákona § 245 odst. 3 písm. b) č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“), zadavatel odmítne námitky, které jsou podány opožděně.Výslovná úprava postupů pro případ, že stěžovatel vezme své námitky zpět v ZZVZ není. Použije se tudíž úprava § 39 odst. 1 ZZVZ, podle které pokud pravidla pro průběh zadávacího řízení tento zákon nestanoví, určí je zadavatel v souladu se zásadami podle § 6 ZZVZ. Zadavatel musí dodržovat zásady transparentnosti a přiměřenosti a ve vztahu k dodavatelům musí dodržovat zásadu rovného zacházení a zákazu diskriminace.Za postup vyhovující zásadám lze považovat přehledné evidování námitek i zpětvzetí. Rozhodování o námitkách, které vzal stěžovatel zpět, není nutné, neboť stěžovatel se již nedomáhá provedení změn v zadávacím řízení. V případě dalších zpětvzatých námitek je nutné pro dodržení zásad rovného zacházení a zákazu diskriminace postupovat shodně jako v prvním případě.