29 Dub
Splnění kvalifikace a referencí prostřednictvím subdodavatele
Dobrý den,
zúčastnili jsme se VŘ na veřejnou zakázku malého rozsahu „Obnova střešního pláště na měšťanském domě č.p. 45 v ulici T.G. Masaryka , Nový Bor“, kterou zadávalo Město Nový Bor. Podali jsme námitku na MÚ proti rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky kvůli nemožnosti splnění kvalifikačních a referenčních podmínek vítězným vybraným zhotovitelem – Bc. Tomáš Dubec, IČ 03834654 – vznik živnosti 25.2.2015! Tato námitka byla zamítnuta s tím, že vítěz VŘ splnil všechna kvalifikační kritéria a referenční podmínky celé zakázky prostřednictvím smlouvy uzavřené se subdodavatelem. Je tento postup zadavatele správný a ze zákona možný? I když dotyčný musel subdodavatelsky doložit 100% objemu zakázky, protože reálně nebyl schopen v termínu od 25.2.2015 do 4.3.2015 žádnou stavbu zrealizovat? Děkuji za odpověď. Pokorná Pavla, Alpin Mont Servis s.r.o.
zúčastnili jsme se VŘ na veřejnou zakázku malého rozsahu „Obnova střešního pláště na měšťanském domě č.p. 45 v ulici T.G. Masaryka , Nový Bor“, kterou zadávalo Město Nový Bor. Podali jsme námitku na MÚ proti rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky kvůli nemožnosti splnění kvalifikačních a referenčních podmínek vítězným vybraným zhotovitelem – Bc. Tomáš Dubec, IČ 03834654 – vznik živnosti 25.2.2015! Tato námitka byla zamítnuta s tím, že vítěz VŘ splnil všechna kvalifikační kritéria a referenční podmínky celé zakázky prostřednictvím smlouvy uzavřené se subdodavatelem. Je tento postup zadavatele správný a ze zákona možný? I když dotyčný musel subdodavatelsky doložit 100% objemu zakázky, protože reálně nebyl schopen v termínu od 25.2.2015 do 4.3.2015 žádnou stavbu zrealizovat? Děkuji za odpověď. Pokorná Pavla, Alpin Mont Servis s.r.o.
Na VZMR dopadá generální výjimka ustanovení § 18 odst. 5 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“). Zadavatel není podle tohoto ustanovení povinen zadávat VZMR dle ZVZ, s výjimkou dodržení zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace dle § 6 odst. 1 ZVZ. Zadavatel si tak může zvolit postup dle ZVZ, nebo podle svých interních pravidel.
V případě, že by se zadavatel ve Vámi uváděném případě rozhodl postupovat dle ZVZ a v zadávacích podmínkách by nestanovil, že část veřejné zakázky nesmí být plněna subdodavatelem, nic nebrání tomu, aby dodavatel plnil 100 % veřejné zakázky prostřednictvím subdodavatele. Pokud si ovšem zadavatel nezvolil postup dle ZVZ a Vámi uváděnou VZMR zadal mimo režim ZVZ dle svých interních pravidel, je pouze na jeho uvážení, jaké podmínky pro plnění veřejné zakázky si stanoví.
V případě, že by se zadavatel ve Vámi uváděném případě rozhodl postupovat dle ZVZ a v zadávacích podmínkách by nestanovil, že část veřejné zakázky nesmí být plněna subdodavatelem, nic nebrání tomu, aby dodavatel plnil 100 % veřejné zakázky prostřednictvím subdodavatele. Pokud si ovšem zadavatel nezvolil postup dle ZVZ a Vámi uváděnou VZMR zadal mimo režim ZVZ dle svých interních pravidel, je pouze na jeho uvážení, jaké podmínky pro plnění veřejné zakázky si stanoví.