09 Dub

Rozdělení veřejné zakázky

Dobrý den,

mám na Vás dotaz ohledně zakázky na zpracování projektové dokumentace.
Zadavatel požaduje vyhlásit výběrové řízení na zpracování projektové dokumentace, ale pouze zatím v rozsahu pro územní řízení.
Chci se vás zeptat, zda-li musí zadavatel vyhlásit výběrové řízení na zpracování projektové dokumentace v celém rozsahu (tj. jak pro zpracování PD pro územní řízení, tak pro stavební řízení a prováděcí PD) nebo může pouze zadat výběrové řízení na zpracování projektu jen v rozsahu projektu na územní řízení?
Jde mi o to, aby zadavatel nebyl zpochybněn, že rozděluje zakázku, tak aby například snížil předpokládanou cenu zakázky. (podlimitní/nadlimitní zakázka).
A ještě jedna věc. Zpracování projektové dokumentace je výběrové řízení na služby nebo na dodávky?

Děkuji předem za odpověď
Ubiasová

Zadavatel má právo vymezit předmět veřejné zakázky podle vlastního rozhodnutí. Vždy je však povinen dodržet pravidla stanovená zákonem č. 136/2006 Sb., o veřejných zakázkách (ZVZ), která upravují problematiku rozdělení předmětu veřejné zakázky, zadávání částí veřejných zakázek nebo naopak povinnost sečtení předpokládané hodnoty obdobných, spolu souvisejících dodávek či služeb.
Podle § 13 odst. 3) nesmí zadavatel rozdělit předmět veřejné zakázky tak, aby tím došlo ke snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity stanovené v § 12 ZVZ.
S tím souvisí vymezení, co je možné považovat za jedinou veřejnou zakázku. Rozhodující je posouzení, zda v konkrétním případě lze konstatovat souvislost věcnou, geografickou, časovou a případně zda předmět plnění veřejné zakázky tvoří jeden funkční celek. Přitom musí zadavatel zvážit také předvídatelnost pořizovaných dodávek, služeb nebo stavebních prací.
Ustanovení odst. 8) § 13 ZVZ sleduje stejný cíl, tj. zabránit obcházení stanovených finančních limitů, i z druhé strany. Ukládá zadavateli povinnost při stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky nebo služby sečíst předpokládané hodnoty obdobných, spolu souvisejících dodávek či služeb, které hodlá pořídit v průběhu účetního období (jednoho roku).

V odstavcích 3) a 8) § 13 ZVZ jde tedy o předmět nebo předpokládanou hodnotu veřejné zakázky.
Jinak je tomu v § 98 a v odstavci 4) § 13 ZVZ, kde se mluví také o rozdělení, ale tentokrát ne o rozdělení předmětu nebo předpokládané hodnoty, ale o rozdělení samotné veřejné zakázky na dílčí části. Připouští-li to povaha předmětu veřejné zakázky může zadavatel veřejnou zakázku (v tomto případě tedy ne její předmět) rozdělit na (dílčí) části. Jde stále ovšem o jednu veřejnou zakázku a může jít (ale nemusí, při dodržení zákazu dle § 13 odst. 3) i o jedno zadávací řízení. (Vyjma případů dle odst. 5 § 98 ZVZ)
Je tedy nutné odlišovat rozdělení veřejné zakázky na části od rozdělení předmětu veřejné zakázky. Zatímco při rozdělení předmětu veřejné zakázky dle odst. 3) § 13 ZVZ jde o to, že z jedné veřejné zakázky se v důsledku rozdělení stává dvě i více veřejných zakázek, při rozdělení veřejné zakázky na dílčí části jde i nadále o jednu veřejnou zakázku (jedno zadávací řízení), jejíž jednotlivé části mohou mít odlišný právní režim a ve výsledku (jednoho) zadávacího řízení mohou být na různé části uzavřeny smlouvy s různými dodavateli. Vždy s tím, jehož nabídka byla v té které části vyhodnocena jako nejvhodnější.

V případě, že je veřejná zakázka rozdělena na (dílčí) části, je zadavatel povinen při stanovení její předpokládané hodnoty sečíst předpokládané výše všech (dílčích) částí veřejné zakázky.

Zadavatel je povinen určit, zda se v konkrétním případě jedná o jednu veřejnou zakázku rozdělenou na (dílčí) části nebo více samostatných veřejných zakázek. V případě sporných (hraničních) případů je vhodnější sčítat předpokládané hodnoty veřejných zakázek a zadat veřejnou zakázku přísnějšími postupy dle ZVZ. Například tedy zadat (jednu) veřejnou zakázku jako nadlimitní než zadat dvě veřejné zakázky jako podlimitní.

Zpracování projektové dokumentace je služba.

Logo MMR
© 2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.
do penis enlarging supplements work where can i buy blue rhino pill hong kong sex blue pills enlargement pills for penis the effects of extenze most powerful male labido enhancer most common premature ejaculation drugs male sexual enhancement near me best male enhancement pills 2024 non prescription cbd sex gummies amazon super cbd gummies penis super zone male enhancement pills 100 guaranteed male enhancement doctor sex for pills traverse citty mi male enhancement is it worth try most male enhancement pills will power walking burn belly fat best rated acv keto gummies how to make keto gummies greens supplement for weight loss can apple cider vinegar gummies help with yeast infection reviews on keto blast gummies acv keto gummies pioneer woman calomatrix weight loss supplement cost keto gummies quantum apple cider vinegar gummies apple cider vinegar gummies weight loss reviews keto gummies for weight loss shark tank cbd for sleep washington dc 10mb gummy bears thc super cbd gummies 300 mg cbd capsules benefits what states are allowed to consume cbd products review smilz cbd gummies sunmed cbd patches for pain joel osteen cbd gummies thc gummies that make you laugh unabis cbd gummies tips and tricks for making homemade thc gummies gummies with no thc