09 Dub
Proč vyvěsit zrušení VZ na Věstník?
Dobrý den,
z jakého důvodu se musí v případě zjednodušeného podlimitního řízení vyvěsit do Věstníku VZ zrušení celé, nebo části VZ, ikdyž o této zakázce nebyla původně ve Věstníku ani zmínka? Proč nestačí oznámení o zrušení vložit např. na profil zadavatele, kde jsem o této zakázce původně informoval? Co tento postup přináší?
Jak závažný správní delikt je, když není tento postup dodržen?
z jakého důvodu se musí v případě zjednodušeného podlimitního řízení vyvěsit do Věstníku VZ zrušení celé, nebo části VZ, ikdyž o této zakázce nebyla původně ve Věstníku ani zmínka? Proč nestačí oznámení o zrušení vložit např. na profil zadavatele, kde jsem o této zakázce původně informoval? Co tento postup přináší?
Jak závažný správní delikt je, když není tento postup dodržen?
Děkuji za odpovědi…
Dobrý den,
k Vašemu dotazu sdělujeme, že důvodem existence ustanovení § 84 odst. 7 ZVZ, které ukládá zadavateli povinnost oznámit zrušení celé nebo části veřejné zakázky ve Věstníku veřejné zakázek, je snaha zákonodárce předejít netransparentním postupům některých zadavatelů.
Povinnost byla uzákoněna od 1. července 2006; tedy s účinností stávajícího ZVZ. Do té doby totiž docházelo opakovaně k rušení veřejných zakázek, pokud v zadávacím řízení měla být vybrána nabídka zadavatelem nepreferovaného dodavatele. A nebylo možné předpokládat, že by zadavatelé postupovali jinak v případě tehdy nově zaváděného zjednodušeného podlimitního řízení.
Neodeslání oznámení o zrušení zadávacího řízení k uveřejnění je správním deliktem nesplnění zákonné povinnosti uveřejnění dle § 120 odst. 1 písm. b) ZVZ, za jehož spáchání lze dle § 120 odst. 2 písm. b) ZVZ uložit pokutu až do výše 20 000 000 Kč.
k Vašemu dotazu sdělujeme, že důvodem existence ustanovení § 84 odst. 7 ZVZ, které ukládá zadavateli povinnost oznámit zrušení celé nebo části veřejné zakázky ve Věstníku veřejné zakázek, je snaha zákonodárce předejít netransparentním postupům některých zadavatelů.
Povinnost byla uzákoněna od 1. července 2006; tedy s účinností stávajícího ZVZ. Do té doby totiž docházelo opakovaně k rušení veřejných zakázek, pokud v zadávacím řízení měla být vybrána nabídka zadavatelem nepreferovaného dodavatele. A nebylo možné předpokládat, že by zadavatelé postupovali jinak v případě tehdy nově zaváděného zjednodušeného podlimitního řízení.
Neodeslání oznámení o zrušení zadávacího řízení k uveřejnění je správním deliktem nesplnění zákonné povinnosti uveřejnění dle § 120 odst. 1 písm. b) ZVZ, za jehož spáchání lze dle § 120 odst. 2 písm. b) ZVZ uložit pokutu až do výše 20 000 000 Kč.