29 Čvc

Předpokládaná hodnota/maximální cena

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na postup hodnocení zakázky malého rozsahu v případě, že jsme do výzvy a zadávací dokumentace uvedli : Předpokládáná hodnota celkem : 95868,- Kč bez DPH (116000,- Kč včetně DPH), Hodnotící kritéria: nabídková cena CELKOVÁ CENA včetně DPH (váha kriteria 100% ) ,neboť nejsme plátci DPH. U předpokládané hodnoty jsme neuvedli, že tato hodnota je maximální přípustná nabídková cena. Znamená to tedy, že budou přípustné i takové nabídky, které tuto částku překročí a budou dále posuzovány ?
Byla nám doručena nabídka, která nabízela cenu bez DPH 96758,80 Kč a cenu s DPH 115200,- Kč. (rozdíl v DPH je způsoben kombinací 15% a 21% DPH, neboť se jedná o zakázku na služby (stravné+ubytování). Domníváme se, že taková nabídka je přípustná, a stanoveným kriteriím z výzvy vyhovuje. Nejsme plátci a cena bez DPH je pro nás rozhodující pouze jako ukazatel režimu, kterým se zadání zakázky řídí.
Předem děkuji za vyjádření a jsem s pozdravem
Šárka Longauerová
Dobrý den,
zadává-li zadavatel veřejnou zakázku, jejíž předpokládaná hodnota nepřesáhne limity uvedené v ustanovení § 12 odst. 3 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen „ZVZ“), tedy veřejnou zakázku na dodávky či služby v hodnotě do 1 mil. Kč bez DPH, případně veřejnou zakázku na stavební práce v hodnotě do 3 mil. Kč bez DPH, není na základě ustanovení § 18 odst. 5 ZVZ při zadávání takové veřejné zakázky povinen postupovat v režimu ZVZ, je však povinen dodržet zásady uvedené v ustanovení § 6 ZVZ, tedy zásadu transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace. Pokud v zadávací dokumentaci bylo uvedeno, že zadavatel bude hodnotit nabídkovou cenu včetně DPH, je tímto vázán a jako vítěznou nabídku tedy vybere tu, která obsahuje nejnižší nabídkovou cenu včetně DPH. Připomínáme, že se zadavatel může vždy libovolně rozhodnout, zda bude hodnotit ceny bez DPH či včetně DPH, je však třeba, aby skutečnost, zda budou hodnoceny ceny bez DPH či včetně DPH, byla uchazečům známa předem, resp. v době přípravy jejich nabídek a konstrukce nabídkových cen. Jak již bylo výše uvedeno, veřejný zadavatel není v případě veřejných zakázek malého rozsahu povinen postupovat dle ustanovení ZVZ, avšak může zde uvedená ustanovení podpůrně využít. Pokud má zadavatel z jakéhokoliv důvodu pochybnosti o správnosti průběhu výběrového řízení, je oprávněn toto řízení zrušit a zahájit nové výběrové řízení. K části dotazu týkající se předpokládané hodnoty uvádíme, že zákonnou definicí předpokládané hodnoty veřejné zakázky se pro účely ZVZ rozumí zadavatelem předpokládaná výše peněžitého závazku vyplývající z plnění veřejné zakázky, který je zadavatel povinen stanovit pro účely postupu v zadávacím řízení před jeho zahájením. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky tedy nepředstavuje maximální možnou nabídkovou cenu. Zadavatel je oprávněn v zadávací dokumentaci uvést maximální možnou nabídkovou cenu, kterou bude pro dané plnění akceptovat. Tento údaj však není obligatorní součástí zadávací dokumentace, na rozdíl od předpokládané hodnoty, jejíž výše však nemusí vždy odpovídat hodnotě obdržených nabídkových cen (může být tedy výrazně vyšší případně nižší). Předpokládanou hodnotou se vždy rozumí peněžitá částka bez DPH.
Logo EU
Logo NPO
Logo MMR
© 2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.