16 Úno

Předpokládaná hodnota – druh ZŘ

Dobrý den,
připravujeme výběrové řízení na dodavatele kancelářských potřeb. Předpokládaná hodnota zakázky na kalendářní rok činí přibližně 1,3 mil. Kč bez DPH. Rádi bychom uzavřeli rámcovou smlouvu s jedním dodavatelem na dobu 1 roku.
Náš dotaz se týká stanovení druhu zadávacího řízení. Může být veřejná zakázka dle výše uvedené specifikace zadávána jako VZMR, když je záměrem uzavření rámcové smlouvy na 1 kalendářní rok? Je pro stanovení předpokládané hodnoty a určení druhu zadávacího řízení vždy rozhodující doba, na kterou má zadavatel v úmyslu veřejnou zakázku zadat? Nebo musí zadavatel (veřejný zadavatel dle ustanovení § 2 odst. 2 písm. c ZVZ) stanovit předpokládanou hodnotu a druh zadávacího řízení za dobu 48 měsíců, jelikož je předpoklad, že zadavatel bude zadávat zakázku na kancelářské potřeby i v dalších letech (potencionální doba trvání by tak byla na dobu neurčitou).
Tentýž problém řešíme při stanovení předpokládané hodnoty a následném druhu zadávacího řízení u veřejných zakázek, jejichž předmětem je: poskytování telekomunikačních a datových služeb, servis a opravy vozidel a dalších opakujících se dodávek a služeb.
Děkuji.
Dobrý den,
 v první řadě je nezbytné, aby si zadavatel ujasnil své potřeby. Lze předpokládat, že dodávky kancelářského papíru, stejně jako poskytování telekomunikačních a datových služeb bude zadavatel požadovat po celou dobu fungování úřadu. Zadavatel si však musí zodpovědět otázku, zda se tyto potřeby budou v čase měnit či zda jsou potřeby zadavatele v čase konstantní (resp. přibližně stejné) a tomu přizpůsobit délku smluvního vztahu s vybraným dodavatelem. Zadavatel musí při svém rozhodování vzít v úvahu rovněž hledisko proměnlivosti ceny daného plnění, přičemž např. u kancelářských potřeb lze mít za to, že k výrazným cenovým výkyvům či změnám v střednědobém horizontu nedochází a lze tedy považovat za vhodné uzavřít smlouvu s vybraným uchazečem na delší časové období. Jiný přístup však může zadavatel zvolit v případě plnění, které je velmi proměnlivé v čase- např. výpočetní technika. Zadavatel by si měl tedy v první řadě uvědomit své potřeby a zohlednit výše uvedené faktory a rovněž skutečnost, zda pořízením plnění na delší časový úsek, např. na 4 roky, nemůže zadavatel získat značné finanční úspory v důsledku množstevních slev. Z pohledu zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“) se nelze vyjádřit k vymezení předmětu veřejné zakázky, ale pouze ke stanovení předpokládané hodnoty. Při vymezování předmětu, resp. při zjišťování potřeb zadavatele, je nezbytné postupovat v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů. Poté, co zadavatel stanoví předmět veřejné zakázky, postupuje při získávání předpokládané hodnoty dle § 13 ZVZ. Předpokládanou hodnotou veřejné zakázky se pro účely ZVZ rozumí zadavatelem předpokládaná výše peněžitého závazku vyplývající z plnění veřejné zakázky, který je zadavatel povinen stanovit pro účely postupu v zadávacím řízení před jeho zahájením. Rozhodným pro stanovení předpokládané hodnoty je vymezení předmětu veřejné zakázky. Pokud zadavatel stanoví předmět veřejné zakázky jako určité dodávky požadované v období jednoho roku, stanoví předpokládanou hodnotu veřejné zakázky v souladu s § 13 ZVZ pro plnění poskytované po dobu jednoho roku, pokud mají být předmětem veřejné zakázky dodávky poskytované po dobu 4 let, bude zadavatel při výpočtu předpokládané hodnoty uvažovat finanční prostředky vynaložené za dané plnění po dobu čtyř let. Pokud zadavatel stanoví předpokládanou hodnotu veřejné zakázky v takové výši, které odpovídá finančním limitům stanoveným v ZVZ pro podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky, je povinen postupovat při výběru dodavatele v souladu s tímto zákonem. Pokud předpokládaná hodnota nedosahuje finančních limitů pro podlimitní veřejné zakázky, jedná se tedy o veřejné zakázky malého rozsahu, není zadavatel povinen postupovat v souladu se ZVZ. V takovém případě je nezbytné dodržet zásady uvedené v § 6 ZVZ a dále postupovat podle interních směrnic, které většina zadavatelů pro účely postupu při výběru dodavatele na plnění veřejné zakázky přijímá. Závěrem shrnujeme, že pokud zadavatel ví, že bude dodávky kancelářských potřeb poptávat každý rok, měl by uzavřít smlouvu na dobu delší než jeden rok. Pokud totiž zadavatel zadává standardizované plnění opakovaně každý rok, přičemž si je vědom svých potřeb v dalších letech a zároveň je naplněna podmínka, že takovým jednáním dojde ke snížení předpokládané hodnoty veřejné zakázky pod finanční limity stanovené v ZVZ, lze takové jednání považovat za rozporné se ZVZ, jelikož dochází k porušení ustanovení § 13 odst. 3 ZVZ.
Logo MMR
© 2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | Dodavatel portálového řešení: Spojené nástroje elektronické, s.r.o.
does viagra help with low testosterone sexual benefits of cbd oil cbd gummies and sex the best viagra pills spray on male enhancement extenze maximum strength reviews htx male enhancement formula reviews extenze extended release maximum strength reviews 24k rhino pill review drug store that sells climadex ed pill fda approved male enhancement pills encore hard male enhancement reviews increase sperm volume pills anal sex xmas surprise present molly pills full body keto gummies review does green coffee bean burn belly fat 4 shocking nigerian foods that burn stubborn belly fat fast fruits that burn belly fat at night keto gummies prices burn belly fat without pills dietary supplements weight loss green tea burns belly fat trying to build muscle and burn belly fat best healthy supplements for weight loss CBD gummy straws CBD gummies aurora il what CBD product is good for nerve p in what percentrage of thc is in marijuana CBD products cheeba chews CBD anxiety CBD dose for social anxiety CBD gummies for sex in stores CBD gummies oakdale mn stimuli rx hemp gummies for ed lofi CBD gummies cost CBD gummies for alcoholism shark tank CBD capsule for anxiety time released CBD gummies for adhd best CBD thc mix for sleep review of smilz CBD gummies CBD gummy calm