18 Lis
Předběžné oznámení
Dobrý den,
Veřejný zadavatel je povinen vždy uveřejnit předběžné oznámení prostřednictvím formuláře „Oznámení předběžných informací“ pro podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky.
V průběhu 1-2 let budeme realizovat několik podlimitních a nadlimitních VZ na služby se stejným kódem NIPEZ. Je nutné zpracovat na každou VZ předběžné oznámení zvlášť s jeho odůvodněním, nebo stačí zpracovat na všechny VZ jen jedno souhrnné předběžné oznámení?
Děkuji za odpověď
Veřejný zadavatel je povinen vždy uveřejnit předběžné oznámení prostřednictvím formuláře „Oznámení předběžných informací“ pro podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky.
V průběhu 1-2 let budeme realizovat několik podlimitních a nadlimitních VZ na služby se stejným kódem NIPEZ. Je nutné zpracovat na každou VZ předběžné oznámení zvlášť s jeho odůvodněním, nebo stačí zpracovat na všechny VZ jen jedno souhrnné předběžné oznámení?
Děkuji za odpověď
Dobrý den,
zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ZVZ) v § 86 stanoví, že veřejný zadavatel je povinen uveřejnit formou předběžného oznámení nadlimitní a podlimitní veřejnou zakázku. Cílem ustanovení § 86 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ZVZ) je včasné uvědomění potenciálních dodavatelů o tom, že zadavatel v určitém časovém horizontu plánuje zadat veřejnou zakázku na určitý, kódem CPV specifikovaný, předmět plnění. Z obsahového hlediska by mělo předběžné oznámení co nejvíce odpovídat následnému zadávacímu řízení a jeho podmínkám tak, aby nebyla narušena jednota mezi obsahem předběžného oznámení a oznámení o zahájení zadávacího řízení. Nedílnou součástí předběžného oznámení je také odůvodnění účelnosti veřejné zakázky. Vzhledem k účelu, jaký má předběžné oznámení plnit, je třeba trvat na tom, že ke každé podlimitní a nadlimitní veřejné zakázce (s výjimkou těch, které jsou uvedeny v § 86 odst. 3 ZVZ) je třeba uveřejnit předběžné oznámení. Platí tedy, že předběžné oznámení se vztahuje vždy k jedné veřejné zakázce, bez ohledu na to, zda budou ve určitém časovém horizontu realizovány další obdobné veřejné zakázky či nikoliv. V souvislosti s Vaším dotazem si dovolujeme upozornit na možné riziko související s dělením předmětu veřejné zakázky. Dle § 13 odst. 3 ZVZ zadavatel nesmí rozdělit předmět veřejné zakázky tak, aby tím došlo ke snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity stanovené v ZVZ.
zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ZVZ) v § 86 stanoví, že veřejný zadavatel je povinen uveřejnit formou předběžného oznámení nadlimitní a podlimitní veřejnou zakázku. Cílem ustanovení § 86 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ZVZ) je včasné uvědomění potenciálních dodavatelů o tom, že zadavatel v určitém časovém horizontu plánuje zadat veřejnou zakázku na určitý, kódem CPV specifikovaný, předmět plnění. Z obsahového hlediska by mělo předběžné oznámení co nejvíce odpovídat následnému zadávacímu řízení a jeho podmínkám tak, aby nebyla narušena jednota mezi obsahem předběžného oznámení a oznámení o zahájení zadávacího řízení. Nedílnou součástí předběžného oznámení je také odůvodnění účelnosti veřejné zakázky. Vzhledem k účelu, jaký má předběžné oznámení plnit, je třeba trvat na tom, že ke každé podlimitní a nadlimitní veřejné zakázce (s výjimkou těch, které jsou uvedeny v § 86 odst. 3 ZVZ) je třeba uveřejnit předběžné oznámení. Platí tedy, že předběžné oznámení se vztahuje vždy k jedné veřejné zakázce, bez ohledu na to, zda budou ve určitém časovém horizontu realizovány další obdobné veřejné zakázky či nikoliv. V souvislosti s Vaším dotazem si dovolujeme upozornit na možné riziko související s dělením předmětu veřejné zakázky. Dle § 13 odst. 3 ZVZ zadavatel nesmí rozdělit předmět veřejné zakázky tak, aby tím došlo ke snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity stanovené v ZVZ.