Použití záruční lhůty jako hodnotícího kritéria
zákon č. 55/2012 Sb., kterým byl s účinností od 1. 4. 2012 novelizován zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, přinesl zákaz použití některých dílčích hodnoticích kritérií, a to konkrétně smluvních podmínek, jejichž účelem je zajištění povinnosti dodavatele (např. smluvní pokuty, úroky z prodlení), a platebních podmínek (délka splatnosti faktur). Záruka jako hodnoticí kritérium nadále zůstává umožněna, zadavatel však vždy musí zvážit účelnost jejího hodnocení. Je rovněž vhodné stanovit minimální a maximální délku záruky, jinak se zadavatel vystavuje riziku, že v nabídce dodavatel nabídne až absurdně dlouhou délku záruky (i delší než životnost požadovaného plnění) a zadavatel bude muset tuto nabídku vyhodnotit jako nejlepší v daném kritériu, protože nabídce s nepřiměřeně dlouhou délkou záruky nelze přidělit nula bodů, i kdyby si to zadavatel vyhradil v zadávací dokumentaci (toto platí obdobně pro všechna hodnoticí kritéria, u kterých je pro zadavatele nejvýhodnější nabídka s co možná nejvyšší hodnotou a jdou k tíži dodavatele; k tomu viz rozsudek Nejvyššího správního soudu 5 Afs 75/2009).