29 Kvě
Odůvodnění veřejné zakázky
Dobrý den,
Dle § 86 ZVZ je zadavatel povinen uveřejnit v rámci Předběžného oznámení VZ Odůvodnění účelnosti VZ v rozsahu stanoveném Vyhl. 232/2012 Sb. Dle § 156 je však zadavatel povinen uveřejnit Odůvodnění VZ v rozsahu stanoveném Vyhl. 232/2012 do 3 pracovních dnů od uveřejnění Oznámení o zahájení ZŘ (tj. u nadlimitního ZŘ do 3 dnů od uveřejnění Oznámení o zakázce ve VVZ). Doposud jsme vždy postupovali dle § 156. Zadávací podmínky, které se v Odůvodnění odůvodňují, totiž v okamžiku uveřejnění Předběžných informací ještě nebývají definované. Je nějaké vysvětlení k tomuto rozporu mezi paragrafy ZVZ? Chtěla bych se zeptat, zda je náš postup korektní, nebo zda se dopouštíme vážného pochybení.
Dle § 86 ZVZ je zadavatel povinen uveřejnit v rámci Předběžného oznámení VZ Odůvodnění účelnosti VZ v rozsahu stanoveném Vyhl. 232/2012 Sb. Dle § 156 je však zadavatel povinen uveřejnit Odůvodnění VZ v rozsahu stanoveném Vyhl. 232/2012 do 3 pracovních dnů od uveřejnění Oznámení o zahájení ZŘ (tj. u nadlimitního ZŘ do 3 dnů od uveřejnění Oznámení o zakázce ve VVZ). Doposud jsme vždy postupovali dle § 156. Zadávací podmínky, které se v Odůvodnění odůvodňují, totiž v okamžiku uveřejnění Předběžných informací ještě nebývají definované. Je nějaké vysvětlení k tomuto rozporu mezi paragrafy ZVZ? Chtěla bych se zeptat, zda je náš postup korektní, nebo zda se dopouštíme vážného pochybení.
Dobrý den,
z pohledu aplikační logiky zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (Zákon), jsou rozlišována dvě různá odůvodnění, mezi něž řadíme odůvodnění účelnosti veřejné zakázky (dle § 86 odst. 2 Zákona) a odůvodnění veřejné zakázky (dle § 156 Zákona).
Odůvodnění účelnosti veřejné zakázky pro účely předběžného oznámení veřejného zadavatele, podle § 86 odst. 2 Zákona, uveřejní veřejný zadavatel ve Věstníku veřejných zakázek jako součást předběžného oznámení.
Odůvodnění veřejné zakázky zadavatel uveřejní na svém profilu zadavatele podle § 156 odst. 1 ZVZ do 3 pracovních dnů od uveřejnění oznámení o zahájení zadávacího řízení nebo od odeslání výzvy o zahájení zadávacího řízení. Součástí odůvodnění veřejné zakázky jsou již dříve uveřejněné informace v odůvodnění účelnosti veřejné zakázky pro účely předběžného oznámení, které zadavatel doplní o změněné údaje oproti dříve uveřejněným skutečnostem.
Pravidla o podrobnostech a rozsahu zadavatelem zpracovaného odůvodnění účelnosti veřejné zakázky nebo odůvodnění veřejné zakázky, stanovuje Zákon v souladu s prováděcím předpisem, kterým je vyhláška č. 232/2012 Sb., o podrobnostech rozsahu odůvodnění účelnosti veřejné zakázky a odůvodnění veřejné zakázky.
z pohledu aplikační logiky zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (Zákon), jsou rozlišována dvě různá odůvodnění, mezi něž řadíme odůvodnění účelnosti veřejné zakázky (dle § 86 odst. 2 Zákona) a odůvodnění veřejné zakázky (dle § 156 Zákona).
Odůvodnění účelnosti veřejné zakázky pro účely předběžného oznámení veřejného zadavatele, podle § 86 odst. 2 Zákona, uveřejní veřejný zadavatel ve Věstníku veřejných zakázek jako součást předběžného oznámení.
Odůvodnění veřejné zakázky zadavatel uveřejní na svém profilu zadavatele podle § 156 odst. 1 ZVZ do 3 pracovních dnů od uveřejnění oznámení o zahájení zadávacího řízení nebo od odeslání výzvy o zahájení zadávacího řízení. Součástí odůvodnění veřejné zakázky jsou již dříve uveřejněné informace v odůvodnění účelnosti veřejné zakázky pro účely předběžného oznámení, které zadavatel doplní o změněné údaje oproti dříve uveřejněným skutečnostem.
Pravidla o podrobnostech a rozsahu zadavatelem zpracovaného odůvodnění účelnosti veřejné zakázky nebo odůvodnění veřejné zakázky, stanovuje Zákon v souladu s prováděcím předpisem, kterým je vyhláška č. 232/2012 Sb., o podrobnostech rozsahu odůvodnění účelnosti veřejné zakázky a odůvodnění veřejné zakázky.