10 Pro
Námitky
Může dodavatel, který nebyl vyloučen z účasti v zadávacím řízení podat námitky proti rozhodnutí zadavatele, kterým vyhověl námitkám vyloučeného zadavatele? Pokud ano, běží lhůta k podání námitek od doručení informace zadavatele o rozhodnutí o námitkách nebo až od doručení oznámení o výběru nejvhodnější nabídky?
Dobrý den,
podle § 110 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“), může kterýkoliv dodavatel, který má nebo měl zájem na získání určité veřejné zakázky a kterému v důsledku domnělého porušení zákona úkonem zadavatele hrozí nebo vznikla újma na jeho právech (dále jen „stěžovatel“), podat zdůvodněné námitky.
Rozhodnutí o podaných námitkách je bezesporu úkonem učiněným zadavatelem, neboť úkon je v zákoně č. 40/1964, občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů definován jako projev vůle směřující zejména ke vzniku, změně nebo zániku těch práv nebo povinností, které právní předpisy s takovým projevem spojují. Stěžovatel (viz definice obsažená v předchozím odstavci) může tedy proti rozhodnutí zadavatele o podaných námitkách podat své zdůvodněné námitky.
Námitky proti všem úkonům zadavatele (v tomto konkrétním případě proti rozhodnutí zadavatele, kterým zadavatel vyhověl námitkám vyloučeného dodavatele), je možno podat do 15 dnů (v případě zjednodušeného podlimitního řízení do 10 dnů) ode dne, kdy se stěžovatel o domnělém porušení zákona tímto úkonem zadavatele dozví.
Podle § 111 odst. 3 ZVZ zadavatel bezodkladně písemně informuje všechny uchazeče o podaných námitkách a rozhodnutí o nich. Tito uchazeči jsou tak potencionálními stěžovateli, neboť mají zájem na získání určité zakázky a v důsledku případného domnělého porušení zákona úkonem zadavatele jim hrozí újma na jejich právech.
Lhůta k podání námitek proti rozhodnutí zadavatele, kterým zadavatel vyhověl námitkám vyloučeného dodavatele, však začíná uchazečům (potencionálním stěžovatelům) běžet již ode dne, kdy byli písemně informováni o tomto rozhodnutí, nikoliv později, např. až ode dne doručení oznámení o výběru nejvhodnější nabídky.
podle § 110 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“), může kterýkoliv dodavatel, který má nebo měl zájem na získání určité veřejné zakázky a kterému v důsledku domnělého porušení zákona úkonem zadavatele hrozí nebo vznikla újma na jeho právech (dále jen „stěžovatel“), podat zdůvodněné námitky.
Rozhodnutí o podaných námitkách je bezesporu úkonem učiněným zadavatelem, neboť úkon je v zákoně č. 40/1964, občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů definován jako projev vůle směřující zejména ke vzniku, změně nebo zániku těch práv nebo povinností, které právní předpisy s takovým projevem spojují. Stěžovatel (viz definice obsažená v předchozím odstavci) může tedy proti rozhodnutí zadavatele o podaných námitkách podat své zdůvodněné námitky.
Námitky proti všem úkonům zadavatele (v tomto konkrétním případě proti rozhodnutí zadavatele, kterým zadavatel vyhověl námitkám vyloučeného dodavatele), je možno podat do 15 dnů (v případě zjednodušeného podlimitního řízení do 10 dnů) ode dne, kdy se stěžovatel o domnělém porušení zákona tímto úkonem zadavatele dozví.
Podle § 111 odst. 3 ZVZ zadavatel bezodkladně písemně informuje všechny uchazeče o podaných námitkách a rozhodnutí o nich. Tito uchazeči jsou tak potencionálními stěžovateli, neboť mají zájem na získání určité zakázky a v důsledku případného domnělého porušení zákona úkonem zadavatele jim hrozí újma na jejich právech.
Lhůta k podání námitek proti rozhodnutí zadavatele, kterým zadavatel vyhověl námitkám vyloučeného dodavatele, však začíná uchazečům (potencionálním stěžovatelům) běžet již ode dne, kdy byli písemně informováni o tomto rozhodnutí, nikoliv později, např. až ode dne doručení oznámení o výběru nejvhodnější nabídky.