21 Led
Dodatečné stavební práce
Dobrý den,
prosím o zodpovězení jak postupovat v následujícícm případě:
Původní zakázka na stavební práce byla zadána v otevřeném řízení. Dodatečné stavební práce, které je nutné provést jsou sice pod 20% hodnoty původní VZ, ale z finančních důvodů (nižší cena za dodatečné práce u jiného dodavatele) je žádoucí zakázku zadat jinému dodavateli, tudíž není možno oplikovat JŘ bez uveřejnění. Lze zadat dodatečné stavební práce jako zakázku malého rozsahu (cena dodatečných prací v limitu pro VZMRa zároveň do 20% původní VZ) jinému dodavateli, nebo je nutné postupovat v zadání zakázky ve stejném řízení jako byla původní zakázka a tudíž v otevřeném řízení?
prosím o zodpovězení jak postupovat v následujícícm případě:
Původní zakázka na stavební práce byla zadána v otevřeném řízení. Dodatečné stavební práce, které je nutné provést jsou sice pod 20% hodnoty původní VZ, ale z finančních důvodů (nižší cena za dodatečné práce u jiného dodavatele) je žádoucí zakázku zadat jinému dodavateli, tudíž není možno oplikovat JŘ bez uveřejnění. Lze zadat dodatečné stavební práce jako zakázku malého rozsahu (cena dodatečných prací v limitu pro VZMRa zároveň do 20% původní VZ) jinému dodavateli, nebo je nutné postupovat v zadání zakázky ve stejném řízení jako byla původní zakázka a tudíž v otevřeném řízení?
Děkuji
Dobrý den,
Dodatečné stavení práce jsou novou zakázkou. Tato zakázka ale souvisí se zakázkou původní. Zadavatel nesmí rozdělit předmět veřejné zakázky tak, aby tím došlo ke snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity stanovené v ZVZ. Při stanovení předpokládané hodnoty zakázky na dodatečné stavební práce je tudíž nezbytné brát v úvahu i hodnotu původní zakázky na stavební práce. Pokud předpokládaná hodnota zakázky na dodatečné práce, dána součtem hodnoty zakázky původní a předpokládané hodnoty zakázky dodatečné, bude dosahovat či přesahovat finanční limit stanovený v § 12 odst. 3 ZVZ, nebude se jednat o zakázku malého rozsahu. U takovéto zakázky nebude možné využít výjimku z povinnosti zadávat zakázku v zadávacím řízení podle ZVZ, která je upravena v ustanovení § 18 odst. 5 ZVZ.
Zakázku na dodatečné stavební práce je zadavatel povinen realizovat standardním postupem dle ZVZ v zadávacím řízení, které odpovídá součtu hodnoty původní zakázky a předpokládané dodatečných prací.
dodatečné stavební práce mohou být zadány v jednacím řízení bez uveřejnění, pokud jsou splněny podmínky stanovené v § 23 odst. 7 písm. a) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“). Jak uvádíte ve svém dotazu, nebude zakázka zadána stejnému dodavateli jako původní zakázka, takže jedna z podmínek pro využití tohoto druhu zadávacího řízení nebude splněna.
Dodatečné stavení práce jsou novou zakázkou. Tato zakázka ale souvisí se zakázkou původní. Zadavatel nesmí rozdělit předmět veřejné zakázky tak, aby tím došlo ke snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity stanovené v ZVZ. Při stanovení předpokládané hodnoty zakázky na dodatečné stavební práce je tudíž nezbytné brát v úvahu i hodnotu původní zakázky na stavební práce. Pokud předpokládaná hodnota zakázky na dodatečné práce, dána součtem hodnoty zakázky původní a předpokládané hodnoty zakázky dodatečné, bude dosahovat či přesahovat finanční limit stanovený v § 12 odst. 3 ZVZ, nebude se jednat o zakázku malého rozsahu. U takovéto zakázky nebude možné využít výjimku z povinnosti zadávat zakázku v zadávacím řízení podle ZVZ, která je upravena v ustanovení § 18 odst. 5 ZVZ.
Zakázku na dodatečné stavební práce je zadavatel povinen realizovat standardním postupem dle ZVZ v zadávacím řízení, které odpovídá součtu hodnoty původní zakázky a předpokládané dodatečných prací.