02 Dub
Centrální zadávání – Dynamický nákupní systém
Dobrý den,
v rámci centralizovaného zadávání byl centrálním zadavatelem zaveden dynamický nákupní systém. Centrální zadavatel nám, jako podřízené organizaci, nařizuje nakupovat komoditu “Počítače a stroje na zpracování dat a média” přes tento DNS v rozsahu zakázek nad 50 tis. Kč (za zakázku a rok). Vyplývá z příslušných usnesení vlády o centralizovaném zadávání povinnost administrovat zakázky malého rozsahu centrálně, tj. v našem případě přes DNS? Případně pokud budeme DNS využívat i pro zakázky malého rozsahu, nebude toto v rozporu s povinností využívat k tomuto účelu e-tržiště? Doposud jsme tyto zakázky administrovali na elektronickém tržišti, což velmi usnadňuje a zrychluje nákup komodit. Centrální zadavatel se odvolává na ministerstvo pro místní rozvoj, že i zakázky malého rozsahu (případně zjednodušená podlimitní řízení) musí být vyhlášeny centrálně, tudíž v DNS, což přináší např. i další náklady na zveřejnění ve Věstníku veřejných zakázek a dodržování dalších zákonných ustanovení. Děkuji
v rámci centralizovaného zadávání byl centrálním zadavatelem zaveden dynamický nákupní systém. Centrální zadavatel nám, jako podřízené organizaci, nařizuje nakupovat komoditu “Počítače a stroje na zpracování dat a média” přes tento DNS v rozsahu zakázek nad 50 tis. Kč (za zakázku a rok). Vyplývá z příslušných usnesení vlády o centralizovaném zadávání povinnost administrovat zakázky malého rozsahu centrálně, tj. v našem případě přes DNS? Případně pokud budeme DNS využívat i pro zakázky malého rozsahu, nebude toto v rozporu s povinností využívat k tomuto účelu e-tržiště? Doposud jsme tyto zakázky administrovali na elektronickém tržišti, což velmi usnadňuje a zrychluje nákup komodit. Centrální zadavatel se odvolává na ministerstvo pro místní rozvoj, že i zakázky malého rozsahu (případně zjednodušená podlimitní řízení) musí být vyhlášeny centrálně, tudíž v DNS, což přináší např. i další náklady na zveřejnění ve Věstníku veřejných zakázek a dodržování dalších zákonných ustanovení. Děkuji
Dobrý den,
Usnesení vlády, která se vztahují na resortní systémy centralizovaného zadávání (zejména UV č. 563/2011 a UV č. 930/2011) taxativně neurčují, která zadávací řízení ( i VZMR) mají být centralizovaně zadávána a která ne. Hlavní zásadou je centrálně nakupovat povinné či resortní komodity bez ohledu na výši předpokládané hodnoty. V tomto případě je tedy nutné centrálně zadávat i VZMR. Co se týče Vašeho dotazu k nákupům v DNS v hodnotě VZMR a souladu s Usnesením vlády k e-tržištím, tak zde rozpor není. Dané zakázky v DNS jsou zadávány v rámci zákona (§ 95 ZVZ) a nákup na e-tržištích se na ně nevztahuje.
Principem resortních systémů centralizovaného zadávání je jistá autonomie řídících subjektů stanovujících svá resortní pravidla včetně nákupní strategie. Ministerstvu pro místní rozvoj nepřísluší zavedení DNS Ministerstvem zdravotnictví pro potřeby centrálního zadávání blíže komentovat.
Pouze doporučujeme předem stanovit povinností nadřízené a podřízené organizace ve vztahu k uveřejňovacím povinnostem jak ve VVZ, tak na profilu zadavatele.